کد خبر: ۱۱۲۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 14 August 2023

 

 
 
 

به گزارش تابناک هرمزگان// علیا کوهی در یادداشتی نوشت؛در هر جامعه ای بالاترین مسئولیت به عهده  زنان است .نقش و نگار های حکاکی شده بر روی پایه ی یک خانه ی مستحکم از جنس امنیت و آرامش است.

اولین و آخرین سنگرها واژه ای است به نام خانواده که ساخته شده از سنگ های سکن است؛ واژه «سکن» به معنای هر چیزی است که انسان به وسیله ی آن تسکین یابد. خانه و خانواده محلی است که اولین پرده های زندگیمان کنار خواهند رفت و دستان گرم خورشید بر سر اولین تجربه های ما کشیده خواهد شد؛ دراقع خانوده اولین نهادی است که  انسان در آن رشد می کند .

از نظر اسلام؛ نهاد خانواده  نهاد؛ کانون تربیت است و دین اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز بیشترین توجه را به والایی خانواده دارد .  خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است.

ریشه های یک درخت لازمه ی جان بخشیدن به شاخ و برگ هایش است و زن همان ریشه های درختی است که به تمام جهان اکسیژنی از جنس زندگی می دهد .

در جامعه زنان مختلف وجود دارند با روحیات متنوع؛ عامل اساسی تفاوت زنان الگو های توانمندی  درونی شأن است به عنوان مثال برای بعضی زنان نقش های سنتی معنادار و قابل احترام است .  بعضی از زنان  هستند که به دنبال تجارب جدید بوده و فعالیت های خلاقانه در هر زمینه یا زمینه خاصی را امتحان میکنند .گروهی دیگر از زنان به دنبال خلوت هستند و معنویت برایشان معنای والایی دارد و تمام این تفاوت ها به اسطوره هایی بستگی دارد که درون هر زن زندگی میکنند.

در هر جامعه ای بالاترین مسئولیت به عهده ی زنان است .

زنان تعیین کننده ی تربیت نسل آینده هر کشور هستند. در محیطی که زنان هوشمندانه تر و هدفمند عمل میکنند قطعا نسل ها بهتر پرورش می‌یابند و زندگی سالم تری خواهند داشت چون مادران همانند ریشه هایی هستند و زمانی که ریشه خوب آبیاری شود درخت جان میگیرد و رشد میکند جامعه هم همین گونه است .

درجهان آفرینش و در نظام خانواده زن به عنوان مادر نقش بسیار مهمی در تعیین ساختار شخصیت کودک داشته و ارتباط متقابل و صحیح او با کودکش سبب رشد عاطفی و فکری کودک شده, آینده او رامعنی دار ساخته و از طریق هویت بخشی صحیح به کودک می تواند نقش موثری در ایجاد توسعه پایدار اجتماعی و فرهنگی ایفا نماید. یک زن به عنوان مادر و همسر نقش بسزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند زیرا زن در جامعه ی انسانی حکم منبع عاطفی و معنوی را بر عهده دارد و موثر ترین عنصر خانواده به حساب می‌آیند آنان با یاد دادن اصول و قوائد اسلام و زندگی کردن در این راه به فرزندانشان نقش پر رنگی را در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند .

در وجود تک تک زنان نهفته مرواریدی است ارزشمند از دانشی که زندگی فرزندان و نسل های بعدی را پر نور خواهد کرد .

انتهای پیام//

برچسب ها: علیا کوهی ، خانواده ، زن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار