کد خبر: ۱۱۲۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 16 August 2023

به گزارش تابناک گیلان جدیت دهیاران برای حفاظت از المان ها و الگوهای فرهنگی روستایی ضروری است
سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به اینکه در روستاها المان ها و الگوهای فرهنگی زیادی وجود دارد،گفت:با توجه به اینکه دشمن امروز برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، هویت های فرهنگی جامعه ما را هدف قرار داده دهیاران جدیت بیشتری برای حفاظت از این الگوهای فرهنگی داشته باشند.
به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از رودسر؛ دکتر محمد حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر عصر سه‌ شنبه در جمع دهیاران بخش کلاچای در سالن اجتماعات این بخشداری با اشاره به اینکه دهیاران و روستاها محور توسعه کشور هستند،اظهار کرد:بودجه روستاها و مدیریت روستاها بر اساس قانون خاص بوده به همین دلیل برای هر روستا،دهیاری تعیین شده است.
وی دهیار را نماینده دولت در روستا خواند و افزود:نماینده دولت در روستا مکلف به اعمال و پیشبرد سیاست های دولت در روستا است بنابراین دهیار پیش از آنکه با شورا هماهنگ باشد مکلف به هماهنگی تمام قد با بخشدار است.
نماینده عالی دولت در رودسر با اشاره به اینکه جایگاه دهیاران سیاسی،اجتماعی و مردمی است،تصریح کرد:دهیار بایستی با همراهی،همگامی و تعامل با بخشدار و شورای اسلامی روستا برای پاسخگویی به مطالبات مردمی تلاش کند.
وی با اشاره به اینکه روستا علاوه بر نیازهای عمرانی و خدماتی نیازمند توجه به هویت فرهنگی و اجتماعی برای تعالی بخشی و اعتلا آفرینی روستا است،افزود:هر روستا دارای یک پیشینه تاریخی بلند یا همان هویت فرهنگی است که می تواند هویت بخشی شهرستان،استان و کشور نقش آفرین باشد در واقع در بستر همین هویت فرهنگی است که ما مصونیت مصونیت فرهنگی پیدا می کنیم.
حیدری اجرای طرح های عمرانی منطبق با هویت فرهنگی و اجتماعی روستا را مورد تاکید دهیاران قرار داد و گفت:سازگاری اجرای طرح های عمرانی با آداب ،رسوم و هنجارهای روستا بسیار مهم است تا پذیرش و رضایتمندی مردم اتفاق بیفتد این امر بایستی به عنوان افق و چشم انداز دهیاران برای خدمت رسانی در روستا قرار گیرد تا آن دستاوردهای مورد هدف محقق شود.
وی حفاظت و صیانت از هویت فرهنگی روستاها را بسیار ارزشمند خواند و افزود: با توجه به اینکه امروز دشمن بر اساس طراحی های عمیق فرهنگی ،تهاجم فرهنگی را آغاز کرده و همه نمادهای فرهنگی ما موجب آماج تهاجم و حمله دشمن است دهیاران برای حفظ و پاسداشت از هویت های فرهنگی روستاها تلاش کنند.
سرپرست فرمانداری رودسر حمایت و توجه به تولید و تامین زنجیره غذایی در روستا گفت: روستا نقطه عطف پیشرفت کشور است بنابراین توجه به جوانی جمعیت و ایجاد نشاط اجتماعی در کنار تولیدات غذایی ضروری است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار