استاندار سمنان با بیان اینکه ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی هفته دولت در استان افتتاح می‌شود، گفت: ۵۵۳ نفر در حوزه پروژه‌های اقتصادی مشغول به کار می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ 20 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دولت به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان بابیان اینکه طبق روال همه ساله آغازگر برنامه‌ها گلباران مزار شهدا به صورت محوریت در سمنان و مراکز شهرستان‌ها و دیدار با خانواده‌های شهدا خواهد بود، ابراز داشت: در کنار همه این‌ها مواردی نظیر بازدید‌های میدانی، دیدار چهره به چهره با مردم، حضور در شهرستان‌ها و اجرای برنامه‌های ورزشی، افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی انجام خواهد شد تا گوشه‌ای از دغدغه‌های استانی رفع شود.

وی ضمن بیان اینکه طی هفته دولت سال جاری ۷۵۲ پروژه‌های عمرانی افتتاح می‌شود، افزود: این رقم برای سال گذشته ۵۶۴ مورد بود که در مقایسه ۳۳ درصد افزایش به لحاظ تعداد پروژه‌های عمرانی را نشان می‌دهد.

رشد ۶۷ درصدی پروژه‌های سرمایه گذاری

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه به لحاظ حجم اعتبار برای سال جاری دوهزار و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، ابراز داشت: این رقم برای سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۳۹ درصد رشد داشته است.

هاشمی ضمن بیان اینکه در حوزه پروژه‌های اقتصادی ۵۹ طرح برای سال جاری در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: سال گذشته این رقم ۳۶ پروژه بود که خاکی از رشد ۶۴ درصدی است.

وی ضمن بیان اینکه در حجم سرمایه گذاری اقتصادی برای سال جاری ۸۴۳ میلیارد تومان و سال گذشته ۵۰۵ میلیارد تومان بود، افزود: مقایسه این دو آمار افزایش ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

اولویت اتمام پروژه‌های قبلی

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری برای استان برنامه‌ریزی شده است، ابراز داشت: سال گذشته این آمار ۶۰۰ مورد بود که از نظر تعداد پروژه‌ها ۳۵ درصد رشد داشته است.

هاشمی ضمن بیان اینکه به لحاظ اعتبارات برای سال جاری در پروژه‌های سرمایه گذاری دو هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: این اعتبارات سال گذشته دو هزار و هفت میلیارد تومان بود که ۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه طبق سیاست‌های دولت اولویت‌ها بر اساس اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: بر همین اساس طی هفته دولت سال جاری هیچ پروژه دولتی در استان سمنان کلنگ زنی نمی‌شود و شروع عملیات اجرایی به بخش خصوصی و شهرداری‌ها مربوط خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در حوزه پروژه‌های عمرانی آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه در دستور کار است، ابراز داشت: این میزان برای سال گذشته ۸۷ مورد بود که در قیاس با سال قبل ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

هاشمی ضمن بیان اینکه سال گذشته یک مورد پروژه اقتصادی کلنگ زنی و برای سال جاری ۱۳ مورد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: به لحاظ اعتبارات عمرانی یک هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان با رشد هشت درصد و در حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان بوده است.

وی ضمن بیان اینکه در کل ۱۲۲ پروژه عمرانی و اقتصادی برای سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، افزود: برای سال گذشته این آمار ۸۸ مورد بود که ۳۹ درصد رشد داشت و از نظر اعتباری نیز سه هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان برای سال جاری بود که نسب به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تحقق بیشترین پروژه در روستا‌ها

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در مرکز استان ۱۰۸ طرح با اعتبار ۷۳۶ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد، ابراز داشت: این آمار برای شاهرود ۲۰۰ طرح با ۶۸۹ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان، دامغان ۱۲۶ طرح با اعتبار ۳۸۴ میلیارد و ۴۱ میلیون تومان، گرمسار ۷۱ طرح با ۵۲۳ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان، مهدی‌شهر ۷۱ طرح با اعتبار ۱۳۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان و سرخه ۳۳ طرح، آرادان ۵۰ طرح و میامی ۱۵۹ طرح افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

هاشمی ضمن بیان اینکه بیشترین حجم پروژه‌ها مربوط به دهیاری‌ها با ۲۰۰ مورد است، تصریح کرد: به ترتیب فراوانی طرح‌ها در جهاد کشاورزی ۸۶ پروژه، شهرداری سمنان ۵۳ مورد، بنیاد مسکن ۵۰ طرح، شهرداری شاهرود ۴۹ پروژه، توزیع برق ۴۷ مورد و آب و فاضلاب ۳۲ طرح افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه ۵۵۳ نفر در حوزه پروژه‌های اقتصادی برای هفته دولت سال جاری مشغول به کار می‌شوند، افزود: دوهزار و ۹۳۳ میلیارد تومان پروژه برای سال جاری طی هفته دولت در حوزه عمرانی و اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید.

فعال شدن ۱۲۷ واحد راکد در استان سمنان

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه طبق برآورد‌ها می‌بایست ۶۰ هزار واحد در طی چهار سال ساخته شود، لذا در استان سمنان ۱۶ هزار واحد مسکونی در حال احداث است ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد دیگر در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان احداث می‌شود.

هاشمی ضمن بیان اینکه در حوزه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد جذب شده است، تصریح کرد: این مهم با همکاری دستگاه‌ها کسب شده است.

وی بابیان اینکه تصادف، آب و جمعیت سه مشکل عمده استان سمنان است، افزود: امیدواریم این مهم با وجود رسانه‌ها، تلاش مدیران و حضور نخبگان در استان حل شود.

استاندار بابیان اینکه سمنان سومین استان از نظر رشد اقتصادی محسوب می‌شود، اضافه کرد: طی دولت سیزدهم تلاش شد تا از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری و افزایش تولید و رشد تولید اتفاق بیفتد به نحوی که ۱۲۷ واحد راکد استان سمنان مجدد فعال و به چرخه اقتصادی باز گشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار