مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه طبس میزبان جشنواره ملی عکس و فیلم مستند کویر و زندگی است گفت: مهلت ارسال اثر به این جشنواره تا پایان شهریور۱۴۰۲ تمدید شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ 21 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی فرخنده ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: چشم‌انداز‌های زیبای طبیعت کویر، انسان، زندگی و کویر، آداب و رسوم، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری، نگاه هنرمندانه به ویژگی‌های خاص معماری مناطق کویری، روش‌های توسعه پایدار، مبتنی بر گردشگری با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد کویر توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد محیط زیست، تنوع گیاهی و جانوری در مناطق کویری، نگاه هنرمندانه به روش‌های سنتی (قنات) و نوین بهره‌وری از آب در مناطق کویری و هر اثری که بیانگر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر باشد از محور‌های سومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: این جشنواره به میزبانی شهرستان طبس، برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره به نشانی TabasArt.ir تا پایان شهریور ماه تمدید شد..

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش عکس و فیلم مستند برگزار می‌شود افزود: در بخش عکس، لوح تقدیر و تندیس جشنواره و مجموع مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال وجه نقد، به رتبه اول تا ششم و در بخش فیلم مستند، لوح تقدیر و تندیس جشنواره و مجموع مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال وجه نقد، به جایزه بزرگ جشنواره و بهترین‌ها در کارگردانی، تصویربرداری، دستاورد فنی و پژوهش، اهدا می‌شود.

فرخنده گفت: در بخش فیلم مستند مهرداد اسکویی، احمد الستی و اسفندیار شهیدی و در بخش عکس نیز علی قلم‌سیاه، سعید محمودی ازناوه و مسعود زنده روح کرمانی آثار را داوری خواهند کرد.
منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار