کد خبر: ۱۱۲۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ 22 August 2023

به گزارش خبرنگارتابناک، محمدرضا شهاب‌زاده در نشست کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان آستارا اظهار کرد: بحران سالمندی یکی از دغدغه‌های مهم کشور به خصوص گیلان به شمار می‌رود که باید برای جبران آن برنامه‌ریزی صورت داد.

سرپرست فرمانداری آستارا افزود: علی رغم تاکیداتی که در آموزه‌های دینی برای بحث فرزندآوری وجود دارد اما همچنان در برخی مسائل اولیه در این حوزه از جمله تبلیغات محیطی با مشکل مواجه هستیم که با توجه به جایگاه شهرستان از نظر جمعیت باید تلاش کنیم که این وضعیت در شهرستان تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به هزینه‌های پزشکی و سقط جنین به عنوان موانع فرزندآوری گفت: با حمایت‌هایی که انجام می‌شود از جمله قوانینی که دولت وضع کرده و پیگیری‌های ما می‌توان هزینه‌های فرزندآوری و درمان ناباروری‌ها را کاهش داد و همچنین بحث سقط غیر قانونی جنین را به نوعی مدیریت کرد.

شهاب زاده توجه به تبلیغات و فضاسازی محیطی از جمله نصب بنر توسط دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، اداره‌ها و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و روحانیان برای تبیین موضوع در منبرها تاکید کرد و گفت: باید با خلاقیت فرهنگی و بخصوص استفاده از ظرفیت کارشناسان دینی این نگرانی‌ها را برایشان برطرف کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان در جهت کاهش فرزندآوری در کشور گفت: دشمنان در تلاش هستند تا بحث فرزندآوری و خانواده کنار گذاشته شود و سبک‌های زندگی جدید مانند زندگی با حیوانات ترویج یابد نشان می‌دهد همه ما باید در این راستا تلاش مضاعف داشته و در این خصوص هیچ دستگاهی حق قصور ندارد.

سرپرست فرمانداری آستارا با تاکید بر اینکه مدیران طرح «جوانی جمعیت» را در این شهرستان با جدیت دنبال کنند، بیان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با توجه به اینکه گیلان یکی از استان‌های پیر کشور است اگر نتوانیم این چاله جمعیتی را پر کنیم، در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

شهاب زاده بر نظارت بیشتر بر مطب‌های خصوصی و فاقد مجوز برای سقط غیرقانونی جنین تاکید کرد و افزود: باید بازرسی‌ها تشدید شود و دستگاه‌های امنیتی هم وارد عمل شوند تا بتوانیم جلوی تخلف‌ها را بگیریم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار