معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته دولت ۹۵۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷ 23 August 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، علی حیدری ظهر امروز در نشست خبری تیم عمرانی دولت، گفت: در هفته دولت ۹۵۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری و تکمیل، در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۲۲۰ پروژه کلنگ‌زنی با اعتبار ۵۴ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان است و ۷۳۳ طرح افتتاحی با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت کشور در خصوص طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی، چهارمحال و بختیاری توانسته رتبه دوم را از نظر تعداد طرح‌های افتتاحی با در نظر گرفتن جمعیت، به خود اختصاص دهد.

حیدری با اشاره به اینکه استان‌ما از نظر جمعیت نسبت استان‌های دیگر کشور در رتبه ۲۵ قرار دارد و رسیدن رسیدن به رتبه دوم موفقیتی بزرگ است، افزود: بعضی از استان‌هایی ممکن است از نظر مبلغ ریالی و اعتباری از استان ما جلوتر باشند و این به دلیل نفت‌خیز بودن استان‌هاست که بر اساس قوانین یک درصد از فروش نفت به آن استان تعلق می‌گیرد.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری جزو آخرین استان‌ها برای میزبانی سفر ریاست جمهوری بود و اولین اعتباری که به استان تخصیص داده شد، آذرماه سال گذشته بود.

حیدری با اشاره به اینکه استان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است، تصریح کرد: امید است که بتوانیم هرچه سریع‌تر شرایط استان را به شرایط بهتری برسانیم.

ثبت بیش از ۴۹۰۰ پروژه در سامانه منتاک

در ادامه داریوش رضایی گفت: شهرستان لردگان با ۶۵ طرح، شهرستان شهرکرد با ۳۹ طرح، شهرستان بروجن با ۲۹ طرح، شهرستان کوهرنگ با ۱۶ طرح و شهرستان کیار با ۱۵ طرح به ترتیب بیشترین طرح‌های کلنگ‌زنی در هفته دولت را به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست اداره‌کل فنی، امورعمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: شهرستان لردگان با ۱۵۳ طرح، شهرستان شهرکرد با ۱۵۰ طرح، شهرستان بروجن با ۷۱ طرح به ترتیب بیشترین پروژه‌های افتتاحی را دارند.

وی بیان کرد: تا کنون چهار هزار و ۹۹۷ پروژه در سامانه منتاک به ثبت رسیده است که با ۲ هزار و ۴۱۷ پروژه موافقت نهایی شده است.

مجوز ۴۶ دهیاری جدید در سال گذشته صادر شد

در ادامه علی زاهدی نیز گفت: ۷۶ طرح افتتاحی روستایی و ۸۳ طرح کلنگ‌زنی که توسط دهیاری‌ها تامین اعتبار شده است، در استان وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مجوز تاسیس ۴۶ دهیاری جدید در سال گذشته صادر شد و در مجموع دهیاری‌های استان به ۶۰۰ مورد رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۵۹ طرح درآمدزایی و اشتغال پایدار مصوب شده است که تا پایان سال وارد چرخه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار