فرماندار اسفراین گفت: سهم اسفراین از طرح نهضت ملی «کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور» سالانه سیصد هزار نهال است که از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در مجموع یک میلیون و دویست هزار نهال در سطح شهرستان کاشت می شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ 23 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، عصر امروز مسلم نوری، فرماندار اسفراین در گفتگو با رسانه‌ها اظهارکرد: سهم شهرستان از کاشت نهال در طی چهار سال، کاشت یک میلیون و دویست هزار نهال براساس شاخص‌های جمعیتی و مساحت شهرستان است که مقرر شده طی هر سال سیصد هزار نهال و از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در مجموع یک میلیون و دویست هزار نهال در شهرستان کاشت شود.

وی گف: این طرح ظرفیتی موثر برای جلوگیری از گسترش بیابان و ریزگرد‌ها است که با توجه به شرایط اقلیمی استان اجرای این طرح ضروری است.

فرماندار اسفراین با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان، مردم و نهاد‌های مردمی برای کاشت این تعداد نهال طی ۴ سال، افزود: قبل از کاشت هر نوع نهال، باید از کیفیت نوع خاک، محل نگهداری و محل تامین آب نهال اطمینان حاصل شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین در ادامه گفت: در این طرح معدنکاران، صنایع، اوقاف و میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی، شهرداری و دهیاری و همه دستگاه‌های اجرایی باید با تشکیل کمیته‌ای به دبیری ریاست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشارکت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار