استاندار همدان گفت: دانشنامه 110 جلدی مفاخر و مشاهیر استان همدان به جهت حفظ و نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان همدان در حال تدوین است که 15 جلد از این دانشنامه آماده چاپ است.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 17 October 2015
استاندار همدان گفت: دانشنامه 110 جلدی مفاخر و مشاهیر استان همدان به جهت حفظ و نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان همدان در حال تدوین است که 15 جلد از این دانشنامه آماده چاپ است.

به گزارش تسنیم ، محمد ناصر نیکبخت در آئین نکوداشت نیم قرن تلاش و خدمات ماندگار استاد سید کاظم اکرمی، اظهار داشت: مردم همدان در همه صحنه‌های روزگار مانند انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و استقبال از خادمین خود و شهدا به خوبی درخشیده‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه نام نیک و خدمات ارزنده همواره در تاریخ ماندگار است، گفت: سرزمین همدان فرهنگ ساز و دارای بزرگان بیشماری مانند بوعلی سینا، میرسید علی همدانی و غیره است.

وی افزود: یونسکو امسال را با نام میر سید علی همدانی نامگذاری کرده است از این رو در استان همدان نیز 21 آبان ماه کنگره بین المللی این سید بزرگوار برگزار می‌شود.

نیکبخت بیان کرد: استان همدان به سرزمین علم، عرفان و عشق شهرت دارد و این به دلیل وجود بزرگانی همچون بوعلی سینا، باباطاهر، آیت‌الله بهاری و میرسیدعلی همدانی است.

وی به خصوصیات استاد اکرمی اشاره و تاکید کرد: این استاد برجسته تمام دوران عمر خود را در راه علم‌آموزی و جهاد در تعیلم و تربیت سپری کرده که این مسئله نباید فراموش شود و به عنوان الگو به جوانان القا شود.

استاندار همدان گفت: از آنجایی که معرفی و شناسایی دانشمندان و سرمایه‌های انسانی برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است، از این رو از برگزاری چنین برنامه‌هایی حمایت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: استاد اکرمی نه تنها در دوران انقلاب مجاهدت‌های بسیاری داشتند، بلکه زحمات ایشان بعد از انقلاب و در مجلس خبرگان و در تدوین قانون اساسی بر کسی پوشیده نیست.

نیکبخت اظهار داشت: صداقت، دیانت، شکنجه در زندان‌های ساواک، خدمات در تعلیم و تعلم، صبر و فداکاری این پیشکسوت عرصه آموزش و پرورش فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه استان همدان همواره باید پویا، زنده و گویا باشد، بیان کرد: بنده در معرفی بزرگان همدان و این سرزمین تاریخ‌ساز از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار