وزیر کشور گفت: مس یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت است زیرا ظرفیت بزرگی‌ست و برنامه توسعه آن به طور جدی در دستور کار بوده و منابع درآمدی ارزشمندی در مس می‌تواند استحصال شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 28 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مس سرچشمه تقریبا ۷۰ درصد کلونی مس فعال کشور را به خود اختصاص داده است و بزرگترین معدن سرباز مس تلقی می‌شود و ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگی‌ست.

وی ادامه داد: مس سرچشمه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تن در سال استخراج دارد و این ظرفیت در طرح‌های آینده باید به چند برابر توسعه پیدا کند.

وزیر کشور عنوان کرد: ظرفیت کاتدی مس سرچشمه نیز ظرفیت بسیار مهم دیگری است که با پایین دستش می‌تواند ارزش افزوده فراوانی داشته باشد.

وحیدی همچنین تصریح کرد: مواد همراه این خاک هم بسیار ارزشمند است و استحصال این مواد هم می‌تواند ظرفیت اقتصادی مهم دیگری باشد که همه این‌ها از سرچشمه ظرفیت بزرگی می‌سازد که نقش بزرگی در اقتصاد ایران ایفا می‌کند.

وی افزود: با توجه به نقشی که فولاد در دنیا دارد، مس می‌تواند جایگاه ارزشمند و بزرگی برای اقتصاد آینده ایران باشد.

وزیر کشور از زمینه‌های توسعه و کشفیات جدید در مس سرچشمه سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: بر اساس گزارش‌هایی که دوستان می‌دهند در مس سرچشمه ۹.۲ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده که ظرفیت ارزشمندی است و با به میدان آوردن ۴ میلیارد تن دیگر که هنوز روی آن کار نشده می‌تواند ظرفیت‌سازی بزرگی باشد.

وحیدی اظهار کرد: یکی از کار‌های خوبی که می‌توانست در مس سرچشمه صورت گیرد این بود که شرکت‌های مختلفی بتوانند در اینجا فعال باشند و بخش‌هایی از کار را بر عهده بگیرند یکی از این شرکت‌ها که آمده است، شهرداری رفسنجان است که ابتکار به خرج داده و فعالیت‌هایی را برعهده گرفته است که می‌تواند درآمد خوبی برای شهرداری و شهر باشد.

وی عنوان کرد: شهرداری رفسنجان می‌تواند بخشی از ظرفیت‌های خودش را که مورد استفاده نیست به اینجا بیاورد و درآمد‌هایی برای ساخت شهر و توسعه شهرسازی در رفسنجان داشته باشد.

وزیر کشور درباره اولویت‌های متعدد اقتصادی دولت اظهار داشت: مس یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت است، زیرا مس یک ظرفیت بزرگی‌ست و برنامه توسعه آن به طور جدی در دستور کار هست و منابع درآمدی ارزشمندی در مس می‌تواند استحصال شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار