سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی لرستان گفت: در پنج ماهه امسال این وصولی ۷ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال با ۸۰.۱ درصد تحقق و رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 03 September 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌اله صالحی ظهر امروز در نشست خبری با خبرگزاری‌های لرستان، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: امید می‌رود بتوانیم راه و رسم زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام را در زندگی فردی و اجتماعی خود سرلوحه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش برخی پارامتر‌های اقتصادی همچون رکود و تورم بر زندگی مردم، آسیب‌هایی را در بین اقشار مختلف شاهد هستیم.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی لرستان، مالیات را از جمله مهمترین منابع درآمدی دولت‌ها عنوان و تصریح کرد: درآمد‌های مالیاتی کمتر از دیگر مسائل اقتصادی تاثیر می‌پذیرد و رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی در جهت پیشبرد کلیه اهداف نظام گام بردارند.

صالحی بیان داشت: در ۱۰ سال اخیر نام‌گذاری سال‌ها به مسائل اقتصادی کشور برمی‌گردد، همچنان که امسال نیز بر رونق تولید و کاهش تورم در راستای کاهش اثرات سوء اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری تاکید بسیار شد.

وی، اجرای طرح جامع مالیاتی را یک ابرپروژه در کشور دانست و افزود: اجرای طرح به خیلی از مطالبات مردم از جمله تحقق عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی پاسخ می‌دهد، ضمن اینکه اجرای این طرح باعث شفافیت اقتصادی نیز می‌شود.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی لرستان با اشاره به کاهش هزینه جانبی برای مودیان، افزایش کیفیت رسیدگی‌ها و رفع اختلافات بین مودی و سازمان امور مالیاتی را از برخی مزایای اجرای طرح جامع مالیاتی بیان کرد.

صالحی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی از بهترین طرح‌ها برای مبارزه با قاچاق و احتکار و اختلال در توزیع کالا است، گفت: در طرح جامع مالیاتی جریان گردش کالا از مبادی ورودی و خروجی شفاف بوده و عملکرد مویدی کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ جمع وصولی اداره مالیاتی لرستان ۱۶ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سهمیه کشوری پیش‌بینی شده، ۱۰۹ درصد تحقق و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۹ درصد رشد را شاهد هستیم.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی لرستان تصریح کرد: در پنج ماهه امسال این وصولی ۷ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال با ۸۰.۱ درصد تحقق و رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

صالحی، کل درآمد‌های مصوب لرستان را ۲۳ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال عنوان و سهم امور مالیاتی استان از این مبلغ را ۲۲ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال معادل ۹۴.۳ درصد از کل درآمد بیان کرد.

وی میزان وصول عوارض ارزش افزوده استان در پنج ماهه نخست امسال را ۶۰۷ میلیارد ریال خواند و افزود: این مبلغ در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جهت انجام اقدامات عمرانی و دیگر فعالیت‌های شهری هزینه کنند.

سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی لرستان در خصوص فرار مالیاتی مودیان، گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی جلوی خیلی از فرار‌های مالیاتی گرفته می‌شود.

صالحی با بیان اینکه بخش اعظم مشکلات امور مالیاتی به عدم آگاهی مودیان نسبت به قانون و عمل نکردن به تکالیف برمی‌گردد، افزود: ۶۰ سامانه اطلاعات مودیان را به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌دهد و کوتاهی در انجام تکالیف قانونی، مشمول جرائم مالیاتی و دیگر تبعات می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار