مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: آمریکا روی حاکمیت دوگانه در ایران یعنی تقابل میان غربگرایی و مقاومت حساب باز کرده بود اما با تحقق حاکمیت یکپارچه پیشرفت کشور شتاب گرفت و همین پیشرفت منجر به ورود زودهنگام دشمن به فتنه بزرگ و اغتشاشات شد اما وقتی از اغتشاشات ناکام ماندند به میز مذاکره برگشتند و اکنون هم با انتخابات مجلس به دنبال حاکمیت دوگانه هستند.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵ 20 September 2023

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب روز گذشته در مراسم بزرگداشت شهید آرمان علی وردی که در مرکز تربیت و آموزش پاسداری علویون در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در سال گذشته با داد زدن‌های بلند و حضور در اغتشاشاتی با پشتیبانی همه جانبه استکبار به دنبال خاموش کردن نور انقلاب بودند اما از نصرت‌های الهی غافل شدند.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر تغییر نظم جهانی و انزوای آمریکا در این نظم گفت: انتقال قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی از غرب به آسیا و گسترش قدرت مقاومت در برابر زورگویان از نتایج تغییر نظم جهانی خواهد بود و تغییر هندسه قدرت در جهان طی هفت سال آینده را دولت‌های مختلف پیش‌بینی کرده‌اند.

 رویدادهای تاریخ و تقابل ارزش‌های آمریکایی با ارزش‌های اسلامی

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با طرح این مسئله که جایگاه انقلاب اسلامی در سال 2030 باید از اکنون پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: 247 سال پیش 13 مستعمره انگلیس در آمریکا دورهم جمع شدند و یک بیانیه دادند که استقلال آمریکا از انگلیس را اعلام کردند و در این بیانیه تاکید داشتند که ما به دنبال آزادی، برابری، خوشبختی، علم و ارزش‌های دیگر هستیم تا این ارزش‌ها را بنام آمریکا جهانی کنیم و از مستعمره انگلیس خارج شویم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1879 میلادی این ارزش‌ها را در قانون اساسی آمریکا بردند و اعلام کردند که این ارزش‌ها را با افزایش قدرت نظامی آمریکا، فتح دیگر سرزمین‌ها، افزایش قدرت اقتصادی و دیپلماسی آمریکا و توسعه افکار آمریکایی با استفاده از بستر رسانه دنبال خواهند کرد تا پایان جنگ جهانی دوم اولویت را به جنگ سخت اختصاص دادند اما بعد از جنگ جهانی دوم از قدرت نرم سخن به میان آورده و در سال 1948 در منطقه اسرائیل را شکل دادند و مدعی بودند که با انحصار قدرت، ثروت و پرستیژ باید ارزش‌های آمریکایی را بر سایر ارزش‌های ملل به ویژه ارزش‌های اسلامی غلبه دهیم.

طائب گفت: هر چند در آن دوران ارزش‌های اسلامی جایگاه ویژه‌ای نداشت و بیشتر ارزش‌های مارکسیستی در مقابل ارزش‌های آمریکایی بود اما بعد از 31 سال، انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و ارزش‌های اسلامی به میدان آمد.

وی افزود: ابرقدرت‌ها به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی شکل نگیرد و اگر هم شکل گرفت ضعیف باشد به همین علت هم جنگ را تحمیل کردند، ترور را در اولویت قرار دادند و کشور را تحریم کردند و به این امیدوار بودند که ایران ضعیف و درون گرا شود اما نشد.

طائب تصریح کرد: آمریکایی‌ها بعد از فروپاشی شوروی گفتند که در جنگ سرد توانستیم ارزش‌های خود را بر ارزش‌های مارکسیستی غلبه کنیم و سال 1991 به دنبال این بودند که قرن بیست و یکم را قرن آمریکایی اعلام کنند و بگویند که جهان می‌شود یک دهکده که ارتباطات و فناوری در این دهکده به اوج می‌رسد و دهکده ارتباطات به کدخدایی آمریکا ایجاد می‌شود و دیگر مرزها معنایی نخواهد داشت و هر فرد و خانواده با اینترنت به رسانه‌های جهانی وصل می‌شود.

وی گفت: بعد از گذشت چند سال متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران درحال تبدیل شدن به یک تهدید است به همین علت 1997 میلادی امنیت ملی آمریکا بیانیه‌ای داد و تصریح کرد که ایران به دنبال جایگزین شوروی شدن است و اگر پنج سال فرصت پیدا کند تهدیدی برای آمریکا در منطقه غرب آسیا خواهد بود.

چین روسیه و ایران سه چالش مهم برای آمریکا

طائب با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها آمریکایی‌ها نتوانستند جلوی ایران را بگیرند، عنوان کرد: ما به تهدید آمریکا و اسرائیل تبدیل شدیم و در دهه سوم به دنبال قدرت منطقه‌ای شدن رفتیم تا اینکه آمریکایی‌ها سند امنیت ملی خود را منتشر کردند و گفته‌اند که سال 2030 سالی سرنوشت‌ساز برای جهان است، اگر آمریکا بتواند بر سه چالش بین‌المللی و 6 چالش داخلی غلبه کند حرکت خود را ادامه خواهد داد اما اگر نتواند به سمت منزوی شدن می‌رود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: چین، روسیه و ایران سه چالش بین‌المللی آمریکا هستند چراکه به گفته آمریکایی‌ها چین می‌تواند در عرصه نظامی، اقتصادی و فناوری از آمریکا هم جلو بزند و تنها کشوری هم که توان ایجاد جنگ جهانی دارد روسیه است و سومین تهدید برای آمریکا هم کشورهایی هستند که دموکراسی آمریکا را تضعیف می‌کنند و مدل جدید حکمرانی به جهان معرفی می‌کنند و در حقیقت مدل حکمرانی جدیدی بر اساس آموزه‌های اسلامی ارائه می‌کنند که در محوریت این کشورها ایران قرار دارد.

حمله روسیه به اُکراین برنامه‌های آمریکا را بهم ریخت

وی ادامه داد: قرار بود با افزایش اغتشاشات در ایران موجب ضعیف شدن کشور شوند و ایران را مجبور کنند پای میز مذاکره بنشیند و از طرفی با استفاده از برجام و مذاکره ایران را در اختیار قرار گیرند و مدیریت کنند و برای روسیه هم به دنبال ایجاد جنگ بودند تا جنگ اکراین موجب فشار اقتصادی به روسیه و در نهایت او مجبور به مذاکره با آمریکا شود، روس‌ها طرح آمریکایی‌ها را متوجه شدند و بجای اینکه در انتظار تقویت شدن اکراین بمانند به اکراین حمله کردند به همین علت برنامه آمریکایی‌ها عوض شد و اولویت دوم که روسیه بود به اولویت اول تبدیل شد هر چند فشار به ایران را هم دنبال کردند و اغتشاشات را راه‌اندازی کردند اما به موفقیت نرسیدند و به خاطر درگیری با ایران و روسیه از تقابل مستقیم و بیشتر با چین کوتاه آمدند و هر چقدر به 2030 نزدیک می‌شویم تقابل میان آمریکا با کشورهای ایران، چین و روسیه افزایش می‌یابد.

آمریکا حریف ما اما چین و روسیه رقیب هستند

وی با بیان اینکه امروز آمریکا و اسرائیل حریف ما است اما چین و روسیه رقیب ما هستند، مطرح کرد: آمریکایی‌ها کشورهای خاورمیانه را به کشورهای همراه با آمریکا و کشورهای مقابل آمریکا تبدیل کرده‌اند درحالی که چین و روسیه به دنبال دو دسته کردن خاورمیانه نیستند بلکه به دنبال افزایش ارتباط و تعاملات هستند و از طرفی امنیت و منافع ملی هر سه کشور در تقابل با آمریکا در یک مسیر است.

طائب گفت: ایران اولویت اول آمریکا بود اما چون روسیه جنگ را شروع کرد و امروز اروپا و آمریکا در جنگ اکراین هزینه زیادی می‌دهند به همین علت غرب آسیا و ایران در اولویت دوم قرار گرفت و با این فرصت انقلاب اسلامی توانست به پیشرفت بیشتری برسد.

وی روند غلبه راهبردی و گفتمانی انقلاب اسلامی بر راهبردها و گفتمان غرب را افزایشی دانست و گفت: اخراج آمریکا از منطقه، شکست غرب در بی‌ثبات کردن ایران و اعتراف آن‌ها بر ناتوانی در براندازی جمهوری اسلامی ایران و هم‌گرایی کشورهای منطقه با ایران زمینه‌ساز گرفتن امتیاز بیشتر از آمریکا شده است.

دموکرات‌های آمریکا به دنبال برگشتن به برجام هستند

طائب گفت: آمریکا قادر به نهایی کردن هیچ پرونده‌ای علیه ایران همانند هسته‌ای حقوق بشر و تروریست نخواهد بود و از طرفی فضای داخلی آمریکا هم اجازه توافق بزرگ را نمی‌دهد به همین علت در فاز اول به دنبال آزادسازی پول‌ها و زندانیان و بعد از آن به دنبال اف‌ای تی‌اف و بعد از آن به دنبال برگشتن به برجام هستند.

وی با تاکید بر اینکه روند ما در بعد جهانی روند قدرت‌یابی است، عنوان کرد: روند اضمحلال اسرائیل از طرف داخل، پیرامون و ایران درحال افزایش است؛ در سند ارزیابی استراتژی امنیت ملی اسرائیلی‌ها گفته شده است که اسرائیل با تهدیدهای ایران، پیرامون و داخل روبرو است و هیچ زمانی این حجم از تهدیدات را نداشته‌اند.

اسرائیل از داخل درحال فروپاشی است

طائب مطرح کرد: جریان تندرو اسرائیل توانست در انتخابات با پنج رأی به حاکمیت برگردد اما از زمانی که تندروها روی کار آمده‌اند جریان مخالف هر هفته کف خیابان است؛ دولت تندرو برای اینکه این حضور در خیابان‌ها به اسلحه‌کشی جریان مخالف منجر نشود هر چند وقت یکبار یک جنگ با پیرامون و خارج راه اندازی می‌کند تا داخلی‌ها از جنگ خارجی بترسند و جنگ داخلی شکل نگیرد اما هر سه جریان تهدید درحال افزایش است و تقابل جبهه مقاومت با اسرائیل به سمت جنگ نقطه‌ای می‌رود و مسئله فلسطین نیز هر روز بیشتر به مسئله اول جهان اسلام تبدیل و توافق ابراهیم کند می‌شود، با پیروزی مقاومت در یمن و سوریه تقابل جبهه مقاومت با کشورهای عربی تبدیل به تقابل آن‌ها با اسرائیل می‌شود و قدرت یابی جبهه مقاومت با افزایش توان نظامی و امنیتی آن‌ها همراه است.

وی گفت: با خارج شدن خاور میانه از اولویت اول آمریکا و تضعیف لابی صهیونیسم در امریکا، واگرایی اسرائیل و آمریکا افزایشی است و تهدیدات امنیتی اسرائیل علیه ایران هم افزایشی است اما منجر به جنگ نمی‌شود، افزایش تقابل آمریکا با چین و روسیه سبب کاهش فرصت‌های اسرائیل در این دو کشور می‌شود و جایگزینی چند جانبه گرایی به جای یک جانبه گرایی، قدرت یابی ایران، چین و روسیه مقابل آمریکا و اسرائیل و همگرایی کشورهای منطقه با ایران موجب تضعیف دشمن می‌شود.

آمریکایی‌ها به شکست سلطه و نزولی شدن هژمون خود اعتراف کرده‌اند

طائب تصریح کرد: از نظر آمریکایی‌ها ایران دوره تثبیت خود را پشت سر گذاشته است و بعد به تهدید منطقه‌ای برای آمریکا و به ضدهژمون تبدیل شده است. ما امروز می‌گوییم که آمریکایی‌ها هنوز قدرت اول هستند اما هژمون و سلطه آنان شکسته شده است و دیگر نمی‌توانند قدرت خود را بر دیگر کشورها تحمیل کند و به تعبیری هژمون آمریکا روند نزولی دارد و خود آمریکایی‌ها هم این موضوع را قبول دارد که دیگر نمی‌تواند سلطه برقرار کند و می‌گویند قدرت ما در 2030 روند نزولی پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با این همه هزینه و نیروی نظامی باز هم نمی‌تواند کاری کند، گفت: در زمان جمهوری‌خواهان دو سوم نیروی نظامی خود را در افغانستان و عراق چرخاندند و هفت تریلیون دلار هزینه کردند اما به سلطه نرسیدند؛ حالا می‌گویند که ایران از تهدید منطقه‌ای تبدیل به یک ضد هژمون بین‌المللی شده و اکنون هم ارزش‌های اسلامی در قاره‌های مختلف درحال ترویج و درحال فراگیر شدن است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی آمریکا در منطقه نبود و با راهبرد دو ستونی نیکسون ایران و عربستان را در منطقه نماینده خود قرار دادند و تهدید آن‌ها شوروی بود، آمریکایی‌ها برای جلوگیری از دسترسی شوروی به آب‌های آزاد ایران را مسلح کردند تا بتواند مقابل شوروی ایستادگی کند. زمانی که جنگ ما اتفاق افتاد عراق موشک دوربرد داشت اما ما نداشتیم و این نشان می‌دهد که آن‌ها تجهیزاتی را در اختیار ایران می‌گذاشتند که ایران برای مقابله با شوروی نیاز داشت.

وی گفت: ایران پایگاه آمریکایی‌ها ضد شوروی بود و انقلاب اسلامی هم زمانی که با شعار نه شرقی نه غربی آمد آمریکایی‌ها گفتند که این منطقه، منطقه آمریکایی است و هر کسی به این منطقه تعرض کند با نیروی واکنش سریع با آن برخورد می‌کنیم تا اینکه در کشورهای مختلف منطقه عمان، قطر و عربستان پایگاه نظامی ایجاد کردند و بعد کشورها را در مقابل هم قرار دادند، مأموریت اسرائیل هم این بود که دعوا ایجاد کند تا در این دعوا کشورهای منطقه به آمریکا پناه ببرند.

طائب عنوان کرد: کشورهای منطقه را به کشورهای مقاومت و کشورهای در مقابل مقاومت تقسیم بندی کردند و می‌گفتند تا نسخه ایران را نپیچیم آمریکایی‌ها در منطقه تسلط پیدا نخواهند کرد درحالی که برای آن‌ها نفت ارزان و امنیت اسرائیل اهمیت بسیاری داشت.

آمریکا روی حاکمیت دوپارچه ایران حساب باز کرده بود

وی ادامه داد: برآورد آن‌ها این بود که ایران هیچ زمانی ایران به سمت حاکمیت یکپارچه نمی‌رود یک جریان غربگرا و یک جریان هم انقلابی خواهد بود، می‌گفتند این دوگانگی که وجود دارد همیشه دعوا است، در حاکمیت دوگانه یک قوه به دنبال این است که راهبردهای غرب تحقق پیدا کند و می‌گوید بدون ارتباط با کدخدا نمی‌توان کاری کرد و سند 2030 باید تحقق پیدا کند درحالی که جریان انقلابی از مقاومت سخن به میان می‌آورد و می‌خواهد سیاست‌های نظام محقق شود.

طائب گفت: در حاکمیت یکپارچگی هم اختلاف نظر وجود دارد اما همه در اینکه سیاست نظام باید تحقق پیدا کند متحد هستند و موقعی که طرحی در مجلس مصوب شود و شورای نگهبان تایید کند همه به دنبال اجرا می‌روند اما در حاکمیت دوگانه این اتفاق رقم نمی‌خورد.

آمریکایی‌ها با ریل‌گذاری فرهنگی به دنبال تقابل برهنگی و حجاب در ایران بودند

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که حاکمیت دوگانه در ایران تا 2030 ادامه دارد و ریل‌گذاری فرهنگی آنان در ایران جواب خواهد داد، با گسترش ماهواره، اینترنت، شبکه‌سازی در مدارس، دانشگاه‌ها و ادبیات و هنر به دنبال تغییرات اجتماعی به نفع ارزش‌های آمریکایی بودند و می‌گفتند هر مقدار که جلو می‌رویم نسل اول انقلاب ضعیف‌تر می‌شود و نسل چهارم با ارزش‌های آمریکایی به نسل فضای مجازی، تلگرامی و واتساپی تبدیل می‌شود و پیامش را از فضای مجازی می‌گیرد این نسل چهارم با نسل‌های قبل از خودش از نظر جمعیتی بر نسل اول غلبه می‌کند و ارزش‌های اسلامی و آمریکایی در داخل کشور به تقابل می‌رسد و برهنگی در مقابل حجاب، مقاومت و ایستادگی در مقابل ذلت قرار می‌گیرد.

طائب افزود: ریل‌گذاری اقتصادی را نیز دنبال کردند تا در حاکمیت دوگانه از پیشرفت کشور جلوگیری کنند و صادرات نفت ایران را هم محصور کنند، جمعیت زیاد می‌شود اما پیشرفت در داخل محقق نمی‌شود و در نهایت ایران با مشکل جدی روبرو خواهد شد یعنی زمانی که جمعیت زیاد شود اول مجبور است که صادرات برق را متوقف کند و بعد واردات هم داشته باشد، در حوزه بنزین هم صادر کننده است اما دیگر پولی برای پالایشگاه جدید ندارد و باید به مصرف کننده تبدیل شود.

وی ادامه داد: اینکه می‌گفتند نفت در مقابل غذا و دارو بخاطر این بود که ما در گندم، جو، ذرت، گنجاله، دانه‌های روغنی و روغن وابسته بودیم و اکنون هم برخی از واردات را انجام می‌دهیم؛ دشمن به دنبال این بود که از نظر اقتصادی فشار به مردم زیاد شود و با تغییرات فرهنگی مردم را به خیابان بکشد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: انتظار آمریکایی‌ها این بود که ایران تا 2030 از بین می‌رود و از تهدید بودن خارج می‌شود، پیش‌بینی آنان درست بود اما محاسبات آنان غلط بود آنان می‌گفتند که ایران باید 700 هزار بشکه صادر کند و زمانی که 25 میلیارد دلار درآمد دارد واردات غذا و دارو 16.5 میلیارد دلار است که این عدد در سال 1400 به 19.5 میلیارد دلار هم رسید و قرار بود در سال 1402 به 30 میلیارد دلار هم برسد و در این صورت با کسری بودجه مواجه می‌شد.

وی افزود: مصرف برق ما 60 هزار مگاوات بود که تا با این حجم مشکلی نداشتیم و به عراق و ترکیه هم برق صادر می‌کردیم اما از 60 هزار مگاوات به بعد وارد خاموشی می‌شدیم و امسال به 74 هزار مگاوات مصرف رسیدیم و برای بیشتر از این مصرف باید نیروگاه درست می‌کردیم.

طائب تصریح کرد: زمانی 6 میلیارد دلار بنزین در سال وارد می‌کردیم اما ستاره خلیج فارس را که سپاه ساخت به صادر کننده بنزین تبدیل شدیم و تا زمانی که مصرف ما 90 میلیون لیتر باشد صادر کننده هستیم و ما امروز در میانگین به 115 میلیون لیتر هم رسیدیم که نتیجه این وارد کردن بنزین می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی آمریکایی‌ها درست بود که اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد دیگر زیرساخت‌ها جوابگو نمی‌بود اما دولت و مجلس یکپارچه شکل گرفت و سرود سلام فرمانده در ایران و منطقه فراگیر شد و آمریکایی‌ها متوجه شدند که برآورد آنان در مورد وضعیت اجتماعی غلط درآمده است؛ اربعین و غدیر هم نشان از شکست آنان داد، از نظر اقتصادی هم دولت جدید وقتی وارد میدان شد گردش با آسیا و شرق را مطرح کرد و آمریکایی‌ها گفتند که اگر به ایران دوباره فرصت دهیم باز هم بازسازی می‌شود به همین علت اغتشاشات را جلو انداختند چراکه متوجه شدند که ایران حاکمیت یکپارچه گرفته است و اگر به ایران فرصت دهند در دوراهی قرار نمی‌گیرد به همین علت همه آنان از پای میز مذاکره بیرون رفتند و اغتشاشات را سازمان‌دهی کردند.

طائب گفت: در طرح قدیمی خود به دنبال این بودند که ایران را از نظر اقتصادی و فرهنگی به میزانی ضعیف کنند تا با مباحث امنیتی کار را تمام کند اما با شکل گیری حاکمیت یکپارچه یک فتنه بزرگ را زودتر شروع کردند و با اپوزسیون ما عکس یادگاری هم گرفتند و گفتند ایران را در سال 1401 در دوراهی قرار می‌دهیم که ایران بگوید یا منزوی می‌شوم تا مقاومت نمی‌کنم اما هدایت‌های رهبری منجر به شکست دشمن شد.

پیشرفت دولت سیزدهم موجب ورود زودهنگام دشمن به فتنه بزرگ و اغتشاشات شد

وی با بیان اینکه کاری که با شهید علی وردی‌ها کردند نشان از بغض آنان نسبت به انقلاب اسلامی بود، گفت: رهبری به دولتی‌ها گفتند که کارهای دشمن بخاطر پیشرفت دولت است، جهاد تبیین را مطرح کردند و پله به پله هدایت کردند و نتیجه هدایت‌ها جمع شدن اغتشاشات شد و 22 بهمن ماه جمعیت بیشتری به میدان آمد و آمریکایی‌ها به سرعت موضوع برگشتن به مذاکرات را مطرح کردند.

طائب گفت: اروپایی‌ها مشاهده کردند که آمریکایی‌ها موجب خسارت دیدن آنان شدند به همین علت به سمت ایران آمدند؛ ما در 1400 همه اسناد مربوط به مقر منافقین را در اختیار سرویس اطلاعاتی آلبانی قرار دادیم آنان بجای اینکه ترتیب اثر دهند حرف از سرقت سایبری اطلاعات توسط ایران زدند به همین علت سفیر ما را اخراج کردند اما بعد از اغتشاشات منافقین را سرجایشان نشاندند. اروپا هم به واسطه عراق وارد مذاکره شد عربستان و امارات هم دیدند که از بقیه جا ماندند و به سمت ایران آمدند به واسطه چین وارد مذاکره شده و در یک جلسه تفاهم کردند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه عنوان کرد: اتحادیه عرب 14 سال پیش سوریه را از اتحادیه خارج کرد و گفت تا بشار هست دیگر سوریه عضو اتحادیه نیست اما دوباره مصوب کردند که سوریه به اتحادیه برگردد؛ در دورانی گفتند که یمن با بمب‌باران و موشک باران از بین می‌بریم، عربستانی‌ها پول‌های بسیاری را به آمریکایی‌ها دادند تا انصارالله نتواند عربستان را بزند و زمانی که امارات و عربستان از انصارالله خوردند اعتراض کردند که چرا امنیت ما تامین نشد و این موضوع هم موجب بی اعتمادی آنان نسبت به آمریکا شد.

وی از چالش‌های داخلی آمریکا یاد کرد و گفت: آمریکایی‌ها از سال 2000 می‌گویند که برای 2025 جمعیت آنان افزایش بسیار خواهد داشت و این یک ضرر است، هزینه درمان هم افزایشی است و نرخ مرگ و میر هم کاهشی است و افزایش بیمه بازنشستگی هم مشکل‌ساز است و در نهایت بودجه درمانی و بازنشستگی از بودجه نظامی بیشتر می‌شود و اگر خلق ثروت نشود آمریکا با بحران جدی روبرو خواهد بود.

طائب افزود: در سال 2025 تهدیدات داخلی آمریکا بیشتر نمایان می‌شود و باید نیروهای مسلح را در داخل و دور خود جمع کنند و امروز بیش از 85 میلیون نفر جمعیت آمریکایی دیگر بیمه درمانی ندارند و تهدید دیگر هم این است که چین در حوزه بیولوژیکی در مقابل آمریکا قرار گرفته و تا 2030 ویروس‌های بدتر از کرونا هم می‌آید که برای آمریکا ناشناخته است و این مشکل‌ساز می‌شود.

وی در مورد اهداف حضور آمریکا در افغانستان گفت: آمریکایی‌ها 20 سال پیش به افغانستان آمدند چرا که به دنبال مواد مخدر و تروریست بودند، امروز که خارج شدند مواد مخدر بیشتر شده و حاکمیت هم در اختیار طالبان قرار گرفته است. طالبان هم واگرای از آمریکا و همگرا با ایران و دیگر همسایه‌ها و درگیر با داعش شده است و به عبارتی طالبان در درگیری با داعش تلفات می‌دهد.

آمریکا به دنبال جلوگیری از تقابل میان طالبان و داعش است

وی افزود: تلاش آمریکایی‌ها این است تا طالبان دیگر با داعش درگیر نشود و داعش در مرز شرق ایران مستقر شود و مرز ایران را ناامن کند و از ایران هم واگرا شود درحالی که راهبرد ما حسن همجواری با کشورهای همسایه است و باید مسائل تاکتیکی را هم مورد توجه قرار دهیم.

طائب گفت: آمریکا در دانشگاه‌ها و فضای مجازی می‌گوید ایران از آب هیرمند کوتاه می‌آید و میخواهد ایران را ضعیف نشان دهد که در جاهای مختلف کوتاه می‌آید درحالی که این موضوع حقیقت ندارد و ما بر سر مسائل راهبردی با کسی تعارف نداریم.

اسرائیل به دنبال تقابل آسیای میانه با ایران است

وی از تقویت رابطه ایران با کشورهای جنوب یاد و اظهار کرد: اسرائیلی‌ها کشورهای جنوب ما را با ما درگیر می‌کردند درحالی که اکنون کشورهای جنوب درحال نزدیک شدن به ما هستند و امروز اسرائیلی‌ها در قفقاز و آسیای میانه به دنبال ایجاد تقابل با ایران هستند، اسرائیلی‌ها می‌خواهند ما را با آذربایجان و ترکمنستان دعوا بیاندازند و ما باید حسن همجواری را مورد توجه قرار دهیم اما این به معنای کوتاه آمدن نیست.

طائب از تشکیل کنسرسیوم کریدور شمال جنوب توسط ایران و با مشارکت چندین کشور یاد کرد و گفت: در این راه قرار است روسیه و اروپا به آب‌های آزاد وصل شوند و بهترین راه برای این ترانزیت یکی آذربایجان بعد ایران و بعد کشورهای هند و چین و آب‌های ازاد است و مسیر دوم هم گذشتن از گرجستان، ترکیه، عراق و آب‌های آزاد است که راه مقرون و بصرفه مسیر ایران است. هر چند آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که این راه ارتباطی شکل نگیرد اما برخی از کشورهای پولدار منطقه گفته‌اند که ما هزینه را می‌دهیم که از این مسیر استفاده شود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در هند نشستند و کریدور جدیدی که از کشورهای منطقه به اروپا و اسرائیل برسد را دنبال کردند درحالی که ما راه‌های سرخس از چابهار را دنبال می‌کنیم و از آذربایجان تا بندرعباس به دنبال یک خط هستیم، هر چند ما در این مسیر 160 کیلومتر خط قطاری نداریم و دولت‌های گذشته هم نمی‌خواستند این کار انجام شود اما اکنون این خط در اولویت دولت است و تا دو سال و نیم دیگر تکمیل می‌شود.

طائب افزود: ما از رشت تا آستارا دیگر نیاز به تریلی نداریم؛ خط سوم هم این است که در کنار آذربایجان تا بندرعباس یک خط دیگر ایجاد خواهیم کرد. روس‌ها هم اعلام آمادگی کردند که ما سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در قطر و عمان به دنبال تونل زیرآبی هستیم تا مسیری میان این دو کشور ایجاد کنیم و تا چند ماه دیگر ارتباط میان شمال و جنوب برقرار می‌شود؛ بندر کاسپین با ریل به بندر عباس وصل می‌شود و در این صورت بخشی از مشکلات رفع می‌شود. کشور به 400 لوکوموتیو، حجم قابل توجهی ریل و واگن نیاز دارد و سرمایه‌گذاری سنگینی در این حوزه درحال انجام است که مورد توجه غربی‌هاست.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه تصریح کرد: ما به افزایش حجم مصرف برق رسیدیم اما هنوز هم برق را صادر می‌کنیم؛ ایران و عراق هر دو جنگ زده هستند و از نظر درآمدی یکسان هستیم، جمعیت عراق از ایران کمتر است و آمریکایی‌ها زمانی که در عراق آمدند زیرساخت های نفت را درست کردند تا قیمت نفت در منطقه بالا نرود با این وجود وضعیت امروز ما از عراق مطلوب‌تر است.

وی ادامه داد: عراق کشور آمریکایی نیست اما کوتاه هم آمده است و وقتی نفت را می‌فروشد پولش به بانک مرکزی آمریکا می‌رود و آمریکا اول طلب خود را از جنگ در عراق برمی‌دارد و بعد هم بدهی سازمان ملل در جنگ کویت را می‌دهد و بعد هم می‌گوید این پول باید کجا هزینه شود.

طائب گفت: اکنون عراق به گاز و برق نیاز دارد و مجبور است 15 درصد از نفت خام خود را به ما بدهد و از ما فرآورده بخرد، کشوری که زیرساختش بر مبنای وابستگی بود داعش توانست خسارت‌های سنگینی به آن وارد کند اما کشوری که وابسته نبود داعش را از منطقه بیرون کرد.

برخی اجازه نمی‌دادند با چهار نفری که انحصار غذا را در اختیار داشتند برخورد کنیم

وی ادامه داد: ما برای مصرف غذا 16.5 میلیارد دلار در سال هزینه می‌دادیم، این مبلغ را مستقیم به مردم دادیم، انحصار واردات غذا در اختیار چهار نفر بود و هر زمانی که ما می‌خواستیم با این افراد برخورد کنیم می‌گفتند که اگر برخورد کنیم می‌گویم سپاه و قوه قضاییه نمی‌گذارند به مردم غذا برسد، گفتیم انحصار را بشکنید و چند نفری هم معرفی شدند اما کاری کرده بودند که طرف خارجی فقط با این چهار نفر به صورت غیرنقد کار می‌کردند و اگر اسم فرد پنجمی می‌آمد حتما باید نقد کار می‌کرد و کسی توان نقد کار کردن با طرف خارجی را نداشت به همین علت هم کار منحصر به همان چهار نفر باقی می‌ماند.

طائب گفت: دولت سه کار انجام داد نخست ارتباط غذا را با دلار و ارز 4200  تومانی قطع کرد؛ دولت قبل از کشاورز گندم را 4500 تومان می‌خرید اما این مبلغ در دولت جدید به 12500 تومان رسید، سال گذشته 6 میلیون تن واردات گندم داشتیم و ذخایر راهبردی را به 70 درصد رساندیم و امسال هم خرید از کشاورز را از مرز 10 میلیون تن عبور دادیم و برآوردها این است که در سال اینده ما صادر کننده گندم خواهیم شد.

وی با اشاره به وضعیت آب کشور تصریح کرد: در دولت قبل نمی‌گذاشتند که آب‌های ژرف از زیر زمین استفاده شود و برآورد آنان این بود که ما به جایی می‌رسیم که باید نفت خام بدهیم و آب بگیریم اما امروز 6 مسیر انتقال آب از دریا به کشور و تصفیه‌خانه‌های بزرگ درحال احداث است، ساخت سدها با قدرت درحال انجام است و زیرساخت‌های شبکه‌ای در خوزستان، همدان و کردستان درحال انجام است و دیگر در آب وابسته نیستیم.

طائب گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه آب درحال انجام است و رئیسی 130 میلیارد دلار تفاهم‌نامه با کشورهای منطقه انجام داد اما زمانی که کشور ناامن باشد دیگر کارهای کشور جلو نمی‌رود. و ما باید قدر جانبازان، مردم و شهدا را بدانیم افرادی که ایثارگری کردند تا کشور در مسیر رشد قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه ترانزیت شاهد افزایش 30 درصدی بودیم اما تا اغتشاشات شکل گرفت میزان ترانزیت کاهش یافت؛ اکنون که ثبات پیدا کردیم کشورهای مختلف درحال سرمایه گذاری در ایران هستند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: انسجام و یکپارچگی دولت درحال افزایش است و رشد تورم درحال کنترل است اما نتیجه آن به زودی به سفره مردم نمی‌رسد، در دولت احمدی نژاد ارز از 900  به 3200 رسید و در دولت روحانی هم همه منابع استفاده شد اما باز هم دلار افزایش یافت؛ دولت سیزدهم هم فروش نفت مطلوبی دارد و می‌توانست دلار را به بازار برساند و به زیرساخت اختصاص ندهد تا تورم به تاخیر برسد اما دلار را برای زیرساخت هزینه کرد تا کشور پیشرفت کند و در آینده تورم کنترل اساسی شود.

آمریکا به دنبال برگشتن به حاکمیت دوگانه در ایران است

طائب عنوان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که در انتخابات مجلس به حاکمیت دوگانه برگردند و می‌گویند اگر بتوانیم کاری کنیم که مجلس در تقابل با دولت باشد و با ریاست جمهوری بعدی این تقابل بیشتر شود می‌توانند به نتایج بهتری برسند.

در این مراسم از پدر طلبه شهید مدافع امنیت آرمان علی وردی با تقدیم تابلو فرش تمثال شهید تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار