امام جمعه‌ خرم‌آباد گفت: سفر رئیس‌جمهوری به سازمان ملل متحد در نیویورک از همه جهات دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تجاری و ... موفقیت‌آمیز بود.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ 22 September 2023

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: امام حسن عسکری در حدیثی خطاب به شیعیان می‌فرمایند که تقوای الهی داشته و مایه زینت ما باشید.

وی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه هفته آینده مصادف شده با شهادت امام حسن عسکری علیهم‌السلام در سن ۲۸ سالگی که این روز را به همه دوست‌داران حضرت تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت سالروز آغاز امام امام زمان (عج) در روز دوشنبه، تصریح کرد: روز پنج شنبه ۶ مهر نیز به روایت اهل سنت روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت است.

شاهرخی بیان داشت: امروز چهل و سومین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است که یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: ۸ سال دفاع مقدس قطعه بی‌نظیری از تاریخ ملت ایران و انقلاب اسلامی است که نقش آفرینان مدافع آن برای همه اعصار و نسل‌ها قابل افتخار هستند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه استکبار جهانی با همه توان در مقابل نظام نوپای ایران ایستاد، افزود:، اما ملت رشید ایران با کمک نیرو‌های مسلح چنان سیلی به شیطان بزرگ زد که همچنان مات و مبهوت است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی در امن‌ترین نقطه جهان است و این در سایه رزم دلاورمردان بوده، چرا که این دستاورد مهم با جانبازی و ایثارگری بهترین فرزندان این مملکت به دست آمده است.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد نقش آفرینان دفاع مقدس در مشکلات روزمره زندگی به فراموشی سپرده شوند.

امام جمعه خرم‌آباد به سخنرانی رئیس‌جمهوری در سازمان ملل متحد در نیویوک اشاره و تصریح کرد: این سفر از همه جهات دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تجاری و ... موفقیت‌آمیز بود.

شاهرخی با اشاره به دروغ‌پراکنی یک ساله امپراطوری رسانه‌ای علیه ایران، گفت: حضور رئیس‌جمهور ایران در نیویورک دروغ‌ها را نقش برآب کرد، دیدار با سران کشور‌ها و گفت‌وگوی رودرو با اندیشمندان و ایرانیان خارج‌نشین و دیگر اقشار در روشن کردن مواضع جمهوری اسلامی بسیار تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه نکات مهمی در این سخنرانی ریاست‌جمهوری در سازمان ملل وجود داشت، افزود: تاکید بر حفظ شان نهاد خانواده از جمله این نکات بود چرا که این حریم از سوی غربی‌ها مورد تجاوز قرار گرفته است.

امام جمعه خرم‌آباد بر بدهی مردم و ادارات به شهرداری‌ها نیز گریزی زد و گفت: در مرکز استان و دیگر شهر‌ها این بدهکاری میلیاردی است، بنابراین شهروندان و به ویژه دستگاه‌های دولتی طلب شهرداری‌ها را پرداخت کنند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری باید خدمات را در همه قسمت‌های شهر گسترش داده و تنها محدود به چند خیابان یا منطقه نشود و هیچ‌گونه توصیه و تبعیضی در خدماتش نباشد.

وی، وضعیت مبلمان شهری را در خرم‌آباد نامناسب دانست و افزود: باید به وضع شهر رسیدگی کرد تا بتوان حمایت و پشتیبانی مردم را به همراه داشت.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه دیگر دستگاه‌های اجرایی در کار مردم گشایش ایجاد کنند، گفت: مسوولان گره و مشکلات مردم را بگشایند، ضمن اینکه حراست و بازرسی‌ها از دستگاه‌های اجرایی جنبه تشریفاتی نداشته باشند.
منبع/فارس

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار