در دیدار آیت الله ملک حسینی با فرهنگیان مطرح سد
نماینده مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بر نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه توسط آموزش و پرورش تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ 11 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در دیدار صمیمی با کارکنان اداری آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: انسان علاوه بر علم و اندیشه باید به اهداف و ارزش‌ها اهمیت دهد علم و اندیشه‌ای که در راستای اهداف و ارزش‌های انسانی و الهی نباشد مخاطره آمیز است.
وی با تبریک سال تحصیلی جدید بیان کرد: نظام تعلیم وتربیت مقدس است که برای رسیدن انسان‌ها به کمال و اعتلای علمی و فرهنگی جامعه رسالت خطیری بر عهده دارد.
وی به اهمت علم ودانش بر اساس آمو. زه‌های دینی اشاره کرد و گفت: علم که نتیجه تفکر است باید نافع و سودمند باشد و ما باید علم را در جامعه، پویا و با انگیزه ترویح ارزش‌های انسانی و الهی داشته باشیم.
آیت الله ملک حسینی با تاکید بر این نکته که برای ساخت یک جامعه ارزشی و الهی آموزش و پرورش و معلم بیشترین نقش را دارند وظیفه مسئولین امر دانستند که منزلت و شان معلمان را حفظ کنند تا این قشر مهم و فداکار بتوانند ارزش‌های علمی و الهی را در جامعه بسط دهند
وی با ذکر حدیثی از امام علی علیه السلام تاکید داشتند که علم نافع و سودمند علمی است که ارزش‌های الهی را در جامعه نهادینه کند و اگر ما علم را برای مفاخر دنیوی و ریاست طلبی فرا گرفتیم این علم فاقد ارزش است بنابراین باید با تکیه به تعالیم بلند اسلامی علمی سودمند همراه با اندیشه و ارزش‌های عقلانی دینی فرا گیریم تا جامعه‌ای پویا و ارزشمند داشته باشیم.
نماینده مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری توجه به مطالعه و اجرای دقیق سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش را مهم دانست و گفت: علم کلید کمال و رستگاری است که باید با تفکر همراه باشد لذا آموزش وپرورش برای تربیت نسل‌های آینده مبتنی برعلم و انگیزه برنامه ریزی و نظارت داشته باشد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار گفت: سال تحصیلی جدید با شعار همه یکصدا ایران، مدرسه قوی ایران قوی آغاز شد که در بیش از ۳ هزار آموزشگاه قریب به ۱۷۲ هزار دانش آموز روانه کلاس‌های درس شدند.
حسنعلی عزت خواه با تقدیر از نگاه ویژه حضرت آیت الله ملک حسینی به آموزش وپرورش گفت: توجه به اجرای دقیق سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و بیانیه گام دوم انقلاب راهبرد مهم آموزش وپرورش در دولت مردمی ایران قوی است.
وی افزود: برای پیشبرد اهداف متعالی تعلیم وتربیت همه باید در کنار آموزش وپرروش باشند و تلاش می‌کنیم درگام دوم انقلاب با اصلاح عقب ماندگی‌های گذشته و امید آفرینی به سمت قله‌های پیشرفت و تعالی حرکت می‌کنیم تا فردایی زیباتر و بهتر برای دانش آموزان و آینده سازان میهن اسلامی رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار