صد و هفتاد پروژه شهری با هزینه بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در قم افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ 14 October 2023

به گزارش تابناک قم، معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در این مراسم با بیان اینکه این پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، حمل و نقل، فرهنگی، فضای سبز، سرمایه‌گذاری و شهرسازی است گفت:گام دوم پروژه‌های شهری با هزینه بیش از ۵۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

آقای حلوایی زاده افتتاح فاز دوم بوستان هزار هکتاری خضر نبی به وسعت ۳۰ هکتار شامل احداث ساختمان اداری، نمازخانه، مسیر‌های پیاده‌روی، سرویس بهداشتی، پیست دوچرخه سواری به طول ۳۲۰۰ متر، زمین‌های ورزشی روباز در ۳۰۰۰ متر مربع، آلاچیق، روشنایی و پارکینگ را از مهم‌ترین طرح‌های امروز دانست و افزود: برای افتتاح این طرح بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین اجرای زیرسازی با ۱۲۵ هزار تن آسفالت در یک میلیون متر مربع معابر مناطق هشت گانه با هزینه بیش از ۲۱۱۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های شاخص شهری برشمرد و گفت: ساختمان اداری منطقه ۸ شهرداری قم در سه بلوک با زیربنای ۲۱۰۰ متر مربع با هزینه ۴۶۰ میلیارد ریال هم امروز افتتاح شد. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بهره‌برداری از سامانه ثبت تخلف سرعت بلوار غدیر و کلنگ زنی ساختمان اداری منطقه ۴ شهرداری قم را از دیگر پروژه‌های شهری برشمرد.

در این مراسم همچنین کلنگ عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی خدماتی دین و زندگی و مسجد امام حسین علیه السلام در بلوار شهید کلهری در ارتباط تصویری به زمین زده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در این مراسم با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز شهری از ۱۳ و نیم متر مربع به ازای هر شهروند به ۲۰ متر مربع افزود: در حال حاضر ۲۷۰۰ هکتار فضای سبز شهری در اختیار شهروندان و زائران قرار دارد که همچنان افزایش سرانه فضای سبز شهری از برنامه‌های اصلی خواهد بود. 

آقای محسن محرری با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ۱۰ سال گذشته گفت: فاز ۵ عمار یاسر پس از سال‌ها با اتمام تملک محدوده خیابان شهیدان فاطمی در مرحله پایانی قرار دارد.

وی افزود: اجرای مصوبه اخیر شورای تامین در خصوص تملک رینگ داخل اطراف حرم با ۶۴ مغازه آغاز شده است. 

آقای محرری از ایجاد فضای باز شهری در اطراف قبرستان نو با تملک ۱۳۰ مغازه هم خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ مغازه تعیین تکلیف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم از تعریض خیابان شهرداری و شهدای دروازه ری به عنوان یکی از پروژه‌های قدیمی در یکی دو سال آینده خبر داد و خواستار پشتیبانی این طرح‌ها از محل اعتبارات ۴۸ هکتاری شد.

وی تحرک و تحول در بافت مرکزی را اراده شورای اسلامی شهر قم دانست و با انتقاد از مصوبه غیر کارشناسی شورای شهرسازی برای ورود سازمان میراث فرهنگی به این موضوع که توقف احیای بافت فرسوده را به همراه داشت از استاندار خواست، با ارتباطات دولتی مسئله را حل نمایند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم تلاش مجموعه مدیریت شهری قم در سال‌های اخیر با توجه به شرایط سخت اقتصادی را در مقایسه با عملکرد دیگر مناطق کشور بسیار رضایتبخش بیان کرد.

آقای امیرآبادی همچنین خواستار توجه مسئولان برای ساخت کتابخانه در منطقه پر تراکم پردیسان شد.

وی در ادامه ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، عملیات طوفان الاقصی را بزرگترین دستاورد جبهه مقاومت و ضربه محکمی به پیکره اطلاعاتی، عملیاتی و امنیتی این رژیم کودک کش عنوان کرد که سال‌های بعد هیمنه این عملیات بیشتر خود را نشان خواهد داد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار