شهرکرد - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۱۶ هزار هکتار مساحت زمین‌های کشاورزی این استان تاکنون برای ۱۱۱ هزار و ۹۳۸ هکتار از این زمین‌ها معادل ۵۲ درصد سند تک برگ صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 20 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی اصغر سلیمان افزود: چهارمحال و بختیاری در بخش اجرای طرح کاداستر زمین‌های کشاورزی از میانگین ۴۶ درصدی کشوری بالاتر و جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

وی اظهار داشت: بر این اساس تاکنون برای سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان اردل، در بروجن ۱۷ هزار و ۷۰۰ هکتار، سامان ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار، منطقه۱ شهرکرد ۲۴ هزار و ۷۵۰، منطقه ۲ شهرکرد ۱۰ هزار و ۵۰۰، فارسان ۹هزار و ۲۸۰، کوهرنگ یک هزار و ۵۲۰، کیار ۱۴ هزار و ۱۳۰ هکتار، گندمان ۱۳ هزار و ۷۰۰ و لردگان ۱۳ هزار و ۸۲۱ هکتار دارای طرح کاداستر شدند و سند تک برگ صادر برای آن‌ها تهیه شده است.

رفع تداخلات زمین‌های ملی در روستای نمونه ایثارگری کشور

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: با هدف خدمت‌رسانی، طرح رفع تداخلات زمین‌های ملی و مستثنیات برای روستای شیخ‌شبان شهرستان بن به عنوان روستای نمونه ایثارگری کشور در دستور کار قرار گرفت.

سلیمان با اشاره به انعقاد قرارداد برای اجرای این پروژه افزود: امید می‌رود این قرارداد ارسال شود و به سرانجام برسد و خدمات خوبی به خانواده شهدا و ایثارگران در خصوص اجرای کاداستر و صدور سند‌های زمین‌های کشاورزی با مساحت سه هزار هکتار تا پایان سال به انجام برسد.

کاداستر ۹۸ درصد از زمین‌های ملی چهارمحال و بختیاری

سلیمان با اشاره به مساحت یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۲۶ هکتاری اراضی ملی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۲۶ هکتار از زمین‌های ملی این استان معادل ۹۸ درصد اجرای طرح کاداستر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: براساس آمار‌های موجود در زمان حاضر تنها ۲۶ هزار هکتار از مساحت زمین‌های ملی این استان باقی‌مانده که باید تا پایان امسال حدنگاری شود.

به گفته سلیمان، زمین‌های ملی باقی‌مانده در چهارمحال و بختیاری که هنوز حدنگاری نشده است بیشتر دارای مشکلات حقوقی، دادگاهی، اختلافات و اشکالات حد و مرزی دارند که تلاش می‌شود هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

صدور ۳۱۷ هزار و ۴۲۳ سند تک برگ در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۱۳۹۰ با اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) تاکنون ۳۱۷ هزار و ۴۲۳ سند مالکیت تک برگ صادر شده است.

سلیمان یادآور شد: همچنین از حدود ۱۸۰ هزار و ۵۲۶ سند دفترچه‌ای در استان تاکنون ۱۶۰ هزار سند مالکیت تک برگ در چهارمحال و بختیاری صادر شده است و تنها ۲۱ هزار و ۵۲۶ جلد سند دفترچه‌ای باقی‌مانده که باید نسبت به تعویض و تبدیل آن‌ها به تک برگ اقدام شود.

وی با اشاره روند مثبت تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگ اظهار داشت: بیشتر سند‌های باقی‌مانده در دست مردم در بخش زمین‌های کشاورزی و اسناد مالکیت دفترچه‌ای مشاع هستند.

به گفته سلیمان، بسیاری از پلاک‌های موجود مشمول اصلاحات ارضی شده و به همین دلیل سند‌های آن‌ها ارزش قانونی ندارد و تلاش می‌شود تا سال آینده همه سند‌های دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شود.

وی با تاکید بر همکاری و همراهی مردم در تبدیل سند‌های دفترچه‌ای به تک برگ اظهار داشت: سند‌های دفترچه‌ای بدون حضور مالک قابلیت شناسایی ندارند این در حالی است که سند‌های تک برگ با مختصات و شناسه جغرافیایی به صورت دقیق قابلیت شناسایی دارند.

ثبت و تغییر نام شرکت‌ها در کمتر از ۴۸ ساعت

سلیمان اضافه کرد: از سال ۹۲ تا کنون تمام روند ثبت شرکت‌ها، تغییرات، تعیین نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود و متقاضی می‌تواند با ورود به سامانه ثبت اسناد و ثبت اطلاعات شرکت با پرینت از اطلاعات و تحویل به پست این اداره کل نیز طبق برنامه زمانبندی طی ۴۸ ساعت نسبت به تغییر نام شرکت اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از شهریور سال‌جاری به صورت الکترونیکی بدون تشکیل پرونده کاغذی، برای ثبت شرکت‌ها نیز در صورتی که مدارک کامل باشد روند ثبت بدون حضور اشخاص طی ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

سلیمان یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در این خصوص مقام برتر کشور را از آن خود کرده است.

وصول یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها و موسسه‌های دولتی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص اجرای اسناد رسمی در سال‌جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال وصول مکاتبات بانک‌ها و موسسه‌های مالی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۸۷هزار و ۵۹۰ فقره سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی استان به ثبت رسیده است.

سلیمان یادآور شد: اداره کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری در ۱۰ واحد ثبتی سراسر استان در نیمه نخست امسال جزو ۹ استان برتر کشور در حوزه‌های املاک - اسناد و اجرا معرفی شده است.

استان چهارمحال وبختیاری دارای ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه ۱.۵میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار