در روزی که عضو حقوقدان شورای نگهبان به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود ، رئیس کمیسیون‌های بودجه و تلفیق مجالس نهم و دهم شورای اسلامی که اعتبارنامه او در مجلس یازدهم به تائید برخی از نمایندگان مجلس نرسید، کاندیدای دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷ 23 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، درست در روزی که کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، غلامرضا تاجگردون اعلام کرد که ثبت نام نهایی کاندیداتوری مجلس دوازدهم را انجام داده است و نکته جالب این همزمانی، پاسخ کدخدایی به سوال بود که در شرایط فعلی مخاطب آن در کهگیلویه و بویراحمد، می‌تواند غلام رضا تاجگردون باشد!
کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که در دوره‌های گذشته تایید صلاحیت نشدند و یا اعتبارنامه آن‌ها رد شد (اعتبارنامه غلام رضا تاجگردون در انتخابات دور یازدهم از طرف مجلس رد شد) در این دوره تایید صلاحیت می‌شود، ادامه داد: همیشه اعلام کرده ایم که بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری برای همان دوره خاص خودش است، بنابراین بررسی صلاحیت در هر دوره‌ای از نو شروع می‌شود و این امکان همیشه هست.
این سخنان کدخدایی در حالی مطرح شد که "غلامرضا تاجگردون" هم در همان روز با انتشار مطلبی، از ثبت نام نهایی خود برای کاندیداتوری در انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت خبرداد.
وی در این پیام کوتاه اینگونه نوشت: "در پاسخ به درخواست و اَمر مردم، باتوکل به عنایات و الطاف پروردگار متعال، یاری و همراهی ملت و تلاش برای ایرانی سرافراز، وظیفه خود دانستم در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه گچساران و باشت ثبت نام کنم. "
نکته مهم در خصوص وضعیت سیاسی تاجگردون این است که وی در دور یازدهم مجلس علی رغم انتخاب از طرف مردم، اما با پافشاری و سماجت چند نماینده اصولگرای مجلس و پس از روز‌ها و هفته‌ها جدال نفس گیر، نهایتا مغلوب این نمایندگان شد و با رد اعتبارنامه اش عملا از مجلس اخراج شد. این در حالی است که این نماینده علی رغم اتهامات سنگینی که پیشبرندگان رد اعتبارنامه بر علیه وی منتشر می‌کردند، اما قبل از آن وی توانسته بود تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان که طبق قانون استعلامات از مراجع مختلف قضایی و امنیتی را کسب می‌کند، بگیرد!
حال این سوال برای اینده تاجگردون مطرح است که آیا در زمان جدال بر سر اعتبار نامه وی، اسناد و مدارک جدیدی رونمایی شده است که بتواند شورای نگهبان را قانع به رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت تاجگردون نماید یا اینکه با توجه به این نکته تاجگردون معتقد است رد اعتبارنامه وی صرفا سیاسی و ناشی از سلب حق وی و موکلینش بوده است در این دوره می‌تواند از اعتبار و آبروی خود دفاع کند یا نه؟

لازم به توضیح است که تاجگردون که در انتخابات دهم مجلس و از مجموع ۸۹ هزار و ۷۳۳ رای در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، توانست با بدست آوردن ۶۶ هزار و ۱۰۳ رأی قاطعانه و با اختلاف د ۴۳ هزار رای نسبت به رقیب خود به مجلس دهم راه پیدا کند ، در انتخابات یازدهم با افت زیاد آرا با کسب ۳۸ هزار و ۴۲۲ رای از مجموع ۷۶ هزار و ۵۲۸ رای صحیح ماخوذه به عنوان منتخب مردم به مجلس یازدهم راه پیدا کرد که البته در مجلس با رد اعتبارنامه مواجه و عملا از مجلس اخراج شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار