مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در مکاتبه شورای عالی شهرسازی و معماری با استاندار این استان پس از انجام برخی اصلاحات طرح جامع شهر بروجن ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 26 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسینعلی مقصودی گفت: طرح جامع شهر بروجن با مساحت محدوده یک هزار و ۳۴۵ هکتار و مساحت حریم ۵ هزار و ۷۴۳ هکتار با جمعیتی بالغ بر ۷۱ هزار و ۳۵۲ نفر در افق ۱۴۱۰ مصوب و ابلاغ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاریخ تصویب طرح جامع شهر بروجن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را ۲۹ تیرماه سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: حریم این شهر به برخی اصلاحات نیاز داشت که پس از انجام آن در جلسه ۱۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری مصوب و در نهایت طرح جامع شهر بروجن ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس کلیه موارد تعاریف محدوده و حریم شهر موجود در طرح جامع شهر بروجن، نقشه محدوده شهر ظرف مدت سه ماه توسط شهرداری به صورتی که کلیه نقاط آن قابل شناسایی و پیاده‌سازی برروی زمین باشد تهیه شده و پس از تایید دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری و با امضای استاندار جهت اجرا به شهرداری و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

مقصودی همچنین در خصوص کنترل موج فزاینده ویلاسازی در باغات سیاسرد نیز بیان کرد: طرح ویژه‌ای با رویکرد حفاظت از باغات تهیه و پس از تایید در شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، جهت دریافت تاییدیه به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ساز و کار نحوه برخورد با تخلفات ساختمانی مشخص می‌شود، گفت: نحوه اخذ حقوق دولتی و عمومی از ویژگی‌های این طرح در حوزه مدیریت و اجراست، بنابراین هرگونه احداث بنا، تفکیک و دیوارکشی جدید در اراضی سیاسرد منوط به تصویب طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: بر اساس طرح جامع بروجن هر گونه توسعه شهر به سمت قطب صنعتی با توجه به مجاورت در محدوده شهر ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت کامل جنبه‌های فنی، ضوابط و مقررات طرح جامع شهر بروجن با همکاری موثر شورای اسلامی این شهر از طریق برنامه‌ریزی و تصویب طرح‌ها، موجبات تحقق اهداف مورد نظر طرح در افق برنامه فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار