مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که کمترین واخواهی و تمرد از قانون در بین همه دستگاه‌های اداری، مربوط به جهاد کشاورزی است و این در حالی است که این سازمان وظایف متعدد و گسترده‌ای دارد و از سوی دیگر موارد واخواهی اسناد این اداره نیز مربوط به ابهام در قوانین است و تضییع حقوق بیت‌المال نبوده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 29 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل کیهان، در نشست شورای اداری این سازمان بعد از شنیدن گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی حوزه دام و طیور اظهار کرد: حقیقتا سازمان جهاد کشاورزی به لحاظ وسعت وظایف، تعداد نیرو و گستره فعالیت‌ها، سازمانی متفاوت از همه دستگاه‌های اداری است و باید به آن نگاه ویژه‌ای هم در بعد اعتبارات و هم تامین نیروی انسانی به آن داشت.

مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان جهاد کشاورزی با آحاد مردم و قشر‌های مختلف در شهر و روستا سر و کار دارد و از طرفی ماموریت حساس سلامت مواد غذایی و تأمین آن را بر عهده دارد که این گستردگی جامعه هدف و موضوع سلامت مردم، خدمت در این نهاد را مهم کرده است.

وی با اشاره به حجم بالای کار و مناقصات در بخش کشاورزی تصریح کرد: این حجم بالای فعالیت در خالی است که سازمان جهاد کشاورزی در بین همه ادارات استان، کمترین واخواهی و تخلف را داشته و اگر موردی هم از واخواهی اسناد داشته، مربوط به تشییع حقوق بیت‌المال نبوده و بحث ابهام در قوانین بوده است.

کیهان، ادامه داد: هر چقدر هم نظارت‌ها قوی باشد اگر خود مدیران و کارمندان سالم نباشند، باز هم تخلف وجود دارد، اما انصافا در جهاد کشاورزی با انسان‌های پاکدستی روبرو هستیم و دیوان محاسبات در مواجهه با این سازمان کمترین دردسر را دارد و وظیفه خود می‌دانم از آقای دکتر معتمدی‌پور و تیم مدیریتی او قدردانی کنم.
مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اصلاح برخی قوانین، کاهش قوانین متعدد و تناقضات احتمالی، کاهش ابهامات قوانین، استثنائات و قوانین خاص برخی ادارات و تسریع در مبادله موافقتنامه‌ها برای آزادی عمل مدیران در هزینه کرد اعتبارات را عوامل موثر بر کاهش تخلفات مالی در دستگاه‌ها برشمرد.

کیهان گفت: اگر در گذشته مسئولیت اصلی هر تخلف یا عدم رعایت قوانین با رییس سازمان و مدیران کل بود، اکنون از کارشناس ناظر یک روستا تا شخص مدیر آرش در هر دستگاه باید پاسخگوی اقدامات و امضا‌های خود باشند.

سید علی معتمدی‌پور نیز در این نشست گفت: پاکدستی و سلامت اداری و مالی جهاد کشاورزی را ثمره خون شهدای جهادگر این سازمان می‌دانم چرا که از روز اول هر تخلفی در این بخش را خیانت به روح ۵۰ شهید والامقام کشاورزی استان می‌دانستم که در بدترین شرایط، جانشان را جلوی گلوله و تانک بردند و برای همرزمانشان سنگر ساختند در حالی که خودشان سنگر نداشتند و هنوز هم کارمندان بخش کشاورزی از کمترین مزایا و حقوق در بین ادارات برخوردارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همه کارمندان و مدیران اعتماد دارم، اما به ریز نظارت دارم و هر چند خراسان پای کار است، اما بر خود حراست هم نظارت می‌کنم که کوچکترین خدشه‌ای به سلامت اداری و مالی جهاد کشاورزی وارد نشود.

معتمدی‌پور همچنین از رویه مشورتی خود با دیوان محاسبات سخن گفت و تصریح کرد: قبل از هر ابهام و اقدام حساس مالی با کارشناسان دیوان محاسبات مستقر در سازمان مشورت و کمک می‌گیریم که خیالمان از بابت رعایت قوانین و تخلفات احتمالی راحت باشد.

همچنین، مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست به رویکرد خودارزیابی حاکم بر این سازمان اشاره و اظهار کرد: حقیقتا این مشی مدیریتی آقای معتمدی‌پور برگرفته از سیره معصومین و آموزه‌های دینی است تا جایی که پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: به حساب خود برسید قبل از آنکه به حسابتان برسند.

حجت‌الاسلام ابراهیم طاووسیان افزود: عملکرد مدیران بخش کشاورزی در هر فصل ارزیابی می‌شود که این کار ارزشمندی از سوی مدیریت ارشد سازمان است که خستگی‌ناپذیر برای اعتلای نظام، دولت، استان و سازمان تحت مدیریتش تلاش می‌کند و اقدامات موثری در دو سال اخیر انجام شده است.

وی با اشاره به ارزیابی و رسیدگی به اعمال انسان از سوی خداوند نیز اشاره کرد و گفت: ملاک ارزیابی خداوند از انسان، تقوا و عمل صالح است که مصداق آن برای یک مدیر خدمت به مردم و حفاظت از بیت‌المال است که این رویکرد سنجش و ارزیابی مدیران در این راستا اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود.

گفتی است در شورای اداری جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد که هر هفته برگزار می‌شود، با دعوت از یک مهمان، مسایل مختلفی به مدیران این بخش آموزش داده می‌شوند و در هر هفته نیز یکی از واحد‌ها گزارشی از اقدامات انجام شده، برنامه‌های آتی و مصوبات گذشته ارایه می‌کند و بعد بر این اساس ۵۰ نمره توسط اعضای شورای اداری و ۵۰ نمره توسط رییس سازمان به آن مدیر داده می‌شود و نمره نهایی آن مدیر مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار