مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی از پرداخت بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌های استان مرکزی در نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ 31 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سید بهاالدین میرمحمدی اظهار کرد:در نیمه نخست امسال، اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شد که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است.

میرمحمدی در خصوص میزان عوارض پرداختی ناشی از آلایندگی هوا بیان داشت: در نیمه نخست امسال نیز ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار عوارض به شهرداری‌هایی که متأثر از آلودگی بودند پرداخت شد و باید اذعان داشت که این رقم جزو ۱۹ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال لحاظ شده است.

وی تاکید کرد: به طور حتم مودیان مالیاتی بر این امر واقف هستند که میزان عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در راستای عمرانی و آبادانی شهرها و روستاها هزینه شود.

وی همچنین با اشاره به پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مرکزی اظهار داشت: از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده چهار درصد آن به شهرداری و دهیاری‌ها بر اساس جمعیت شهری و روستایی پرداخت می‌شود.

ایشان افزود: روستاهایی که فاقد دهیاری هستند میزان عوارض مالیات بر ارزش افزوده به محل فرمانداری آن شهر پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار