گزارش تابناک از سفر استاندار و مسیولین به پشته زیلایی (بخش اول)
در این بازدید که علی محمد روستا معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیران حوزه زیرساخت حضور داشتند، استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابتدا در روستای آبریز از محل احداث سد آبریز در این منطقه بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۸ 02 November 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده روز چهارشنبه به همراه مدیران حوزه زیرساخت این استان در سفر به شهرستان چرام از منطقه محروم پشته زیلایی بازدید کردند.

در این بازدید که علی محمد روستا معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیران حوزه زیرساخت حضور داشتند، استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابتدا در روستای آبریز از محل احداث سد آبریز در این منطقه بازدید کرد.

سال هاست که ۲۰ روستای محروم منطقه آبریز و بید انجیر در شهرستان کهگیلویه و چرام سال‌های زیادی است برای عبور از رودخانه خروشان مارون از وسیله‌ای سنتی بسیار خطرناک به نام گِرگِر استفاده می‌کنند و حتی چند نفر از این وسیله پرت شده اند و جان خود را از دست داده اند.

سید علی احمدزاده سپس با حضور در روستای بیدانجیر ضمن دیدار و گفتگو با مردم از پل در حال احداث روستای بید انجیر بازدید کرد و گفت: شوربختانه هنوز مردم این منطقه برای عبور از رودخانه از وسیله خطرناکی به نام جره استفاده می‌کنند که باعث قطع انگشتان دست افراد شده است.

وی بیان کرد: برای تسهیل در مسیر عبور و مرور مردم پل بر روی رودخانه روستای بید انجیر در حال احداث است و کار در مراحل پایانی است و با توجه به شروع فصل بارندگی تلاش می‌شود این پل تا قبل از پایان سال به بهره برداری برسد تا مردم برای تردد با مشکلی مواجه نشوند.

به گفته استاندار برای این پل ۵۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای اتمام آن به ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است و در تلاش برای تامین اعتبار هستیم.

احمدزاده عنوان کرد: هم اکنون پیشرفت این پل ۴۵ درصد است و در صورت تامین اعتبار و مساعد بودن شرایط آب و هوایی ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از مدرسه راهنمایی شهید بازگیر در روستای بید انجیر بازدید و بر تامین امکانات، تجهیزات و لوازم التحریر دانش آموزان این مدرسه تاکید کرد.

وی ادامه داد: از روستای اندرون بازدید و در جریان مشکلات مردم قرار گرفتیم که نبود آب آشامیدنی و جاده دسترسی مهمترین مطالبه و خواسته مردم بود و مشکلات احصاء و با حضور مدیران جهت رفع آن‌ها برنامه ریزی می‌شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: روستا‌های استان به دلیل صعب العبور بودن با مشکلات متعددی مواجه هستند که تلاش دولت سیزدهم رفع غبار محرومیت از چهره روستا‌ها و مناطق این استان است.

احمدزاده درخصوص قطعی شبکه برق زیلایی منطقه پشته چرام به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تاکید کرد که مسیر را بررسی و تعدادی پایه برق نصب تا برق زیلایی از طریق منطقه سرفاریاب تامین، تقویت و پایدار شود.

وی در رابطه با تنش آبی ۱۷ روستای این منطقه از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست تدابیر و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای رفع تنش آبی این ۱۷ روستا شرکت آب و فاضلاب استان طرح جامع آبرسانی تدوین و ارائه دهد تا با تامین اعتبار مشکلات آبی این منطقه برطرف شود.

کمبود آب کشاورزی و آشامیدنی و خاکی بودن جاده دسترسی از دیگر مشکلات این منطقه بود که با حضور استاندار و مدیران مربوطه مورد بررسی و چاره اندیشی قرار گرفت.

استاندار در بازدید از مدرسه کانکسی روستای تل سیاه، عنوان کرد: نوسازی مدارس در صورت امکان برای دانش آموزان این مدرسه که هفت نفر هستند، مدرسه احداث کند.

وی با بیان اینکه روستا‌های پشته زیلایی چرام از مناطق محروم و صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد است گفت به صورت میدانی از این روستا‌ها بازدید و در جریان مشکلات مردم قرار خواهیم گرفت

فیلم / مدیران همراه در سفر باید به وظایف خود عمل کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار