رئیس شورای شهر اصفهان گفت: طبق قانون بودجه سالیانه و برنامه توسعه اول باید به شورای عالی استان‌ها برود و سپس راهی مجلس شود، متأسفانه برنامه هفتم نیز به شورای عالی استان‌ها نرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 06 November 2023

محمد نورصالحی پیش از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور صد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، اظهار داشت: این روزها تجاوزات ددمنشانه آمریکا و اسرائیل علیه مردم غزه را شاهد هستیم که حضور مردم در راهپیمایی روز گذشته نشان از همبستگی مردم ایران با ملت مظلوم غزه دارد. جنایتکاران جهان همه در ظلم و ستم به این مردم مظلوم یکپارچه هستند و ما نیز با وحدت خود حامی این مردم ستم‌دیده هستیم.

وی با اشاره به برخی دغدغه‌های اعضای تشکل‌های دانش آموزی گفت: کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان جایگاه خوبی برای دعوت از افرادی است که در این زمینه دیدگاه‌ها و نکاتی دارند و مسائلی که خانواده‌ها هر روز با آن روبرو هستند و می‌توانند در این جلسات دیدگاه‌های خود را برای حل مشکلات شهری بیان کنند و در کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان مسائل مطرح شده از سوی اعضای تشکل‌ها در حوزه‌های تخصصی را بررسی و دسته بندی کنند تا پیرامون آن‌ها بحث و بررسی لازم صورت گیرد.

رئیس شورای شهر اصفهان گفت:: در قوانین مجلس و بخش‌نامه‌های دولت شاهد کمرنگ شدن جایگاه مدیریت شهری و مدیریت شورایی در کشور هستیم، این بزرگ‌ترین چالشی است که در اجلاس مشهد به آن اشاره کردیم. درخواست ما این بود که حداقل بندهای موجود در برنامه ششم در خصوص مدیریت شهری باقی بماند.

وی افزود: طبق قانون بودجه سالیانه و برنامه توسعه اول باید به شورای عالی استان‌ها برود و سپس راهی مجلس شود، متأسفانه برنامه هفتم نیز به شورای عالی استان‌ها نرفته است و این به رغم اهمیتی است که امام خمینی (ره) برای شوراها قائل بودند.

نورصالحی گفت: تمدید بند ط تبصره ۶ قانون بودجه تا پایان سال مالی ۱۴۰۲، محدود نشدن مدیریت شهری در اساسنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی، بازآفرینی شهری، مدیریت پسماند، سامان‌دهی حاشیه نشینی، اجرای قانون هوای پاک و پیگیری تکالیف دولت در این زمینه که در برنامه هفتم هیچ اشاره‌ای به آن نشده است از جمله مسائلی است که در این جلسه مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۱۴۰ اتوبوس با کمک وزارت کشور خریداری شده است، گفت: این تعداد هنوز تحویل داده نشده است و درخواست کردیم که این اتوبوس‌ها تأمین شود و اگر تولیدکنندگان داخلی توان ندارند اجازه واردات داده شود. همچنین به شهرداری‌ها اجازه داده شود که حداقل به اندازه ۲۰ درصد نیاز خود اتوبوس نو یا کارکرده وارد کنند.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه قانون حمایت از سامانه‌های ریلی باید به صورت کامل اجرا شود، گفت: در قانون ذکر شده که برق مصرفی حمل و نقل عمومی با حداقل تعرفه باشد که اکنون اجرا نمی‌شود. همچنین ایجاد شبکه فیبر نوری و دولت الکترونیک در همه شهرها مورد تاکید است به نحوی که منافع مدیریت شهری نیز لحاظ شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار