مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به پرداخت تسهیلات ویژه مسکن روستایی، گفت: تاکنون ۴۵ درصد واحدهای ناایمن روستایی قم مقاوم‌سازی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 12 November 2023

به گزارش تابناک قم، داریوش بلدی روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: امسال حدود یک هزار پرونده جهت دریافت تسهیلات ویژه مسکن روستایی به بانک‌های استان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا هشت سال دیگر تمام واحدهای روستایی قم مقاوم‌سازی خواهد شد، گفت: داشتن پروانه ساخت و استفاده‌نکردن از تسهیلات و زمین دولتی، شرط استفاده از این تسهیلات است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: تسهیلات ویژه مسکن روستایی با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به‌ موازات کشور در استان قم نیز در حال اجراست.

بلدی یادآور شد: از سال ۱۳۸۴ مقاوم‌سازی واحدهای غیرمقاوم روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده است و اقدام های مربوطه طی حدود ۱۸ سال گذشته ادامه یافته است.

وی بیان داشت: روستاییان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت جهت بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند به دهیاری و دفاتر نمایندگی بنیاد مسکن در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم همچنین بیان داشت: از محل حساب ۱۰۰ امام راحل و انعقاد توافقنامه با نهادهای حمایتی تسهیلات بلاعوض از ۱۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای برخی از افرادی که حائز شرایط باشند، پرداخت می‌ شود.

بلدی در پایان عنوان کرد: با نظر موافق دولت سیزدهم سقف تسهیلات ویژه مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش‌یافته است.

طبق آخرین برآوردها و نمایه جمعیتی که اردیبهشت‌ماه امسال توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منتشر شد، جمعیت استان قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است که جمعیت شهری یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سلفچگان، دستجرد و قنوات است.

قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار