مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین سرانه مطالعه استان زنجان متعلق به شهر ابهر است، گفت: در شهر ابهر در حال حاضر کتابخانه‌ای در شأن مردم این شهر وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 18 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عصر امروز در آیین بزرگداشت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار با بیان اینکه هفته کتاب بهانه‌ای است که بیشتر با مقوله کتاب و کتابخوانی آشنا شده و به آن بپردازیم، اظهار داشت: در سال‌جاری از آغاز هفته کتاب ۵۵۰ برنامه در ۱۰۲ کتابخانه‌های استان در حال برگزاری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه از ۱۰۲ کتابخانه عمومی در استان، ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی، ۳۶ باب کتابخانه روستایی و ۵ کتابخانه سیار هستند که دو کتابخانه به‌زودی افتتاح می‌شود، گفت: در بیشتر کتابخانه‌های استان مشاوران مذهبی و... حضور دارند و برای بحث‌های خانواده‌محوری فعالیت می‌کنند.

رضاخانی با اشاره به اینکه در یک سال آخر دو باب کتابخانه در مناطق محروم زنجان افتتاح و در اختیار دوستداران کتاب گذاشته شده است، ادامه داد: نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه موسوی واقع در شهرک گلشهر با رویکرد جدید مورد بهره‌برداری قرار گرفته است ضمن اینکه با اتمام باز طراحی کتابخانه روزبه، نخستین کتابخانه مادر و کودک استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان این مطلب که بیشترین سرانه مطالعه استان زنجان متعلق به شهر ابهر است، بیان داشت: در شهر ابهر در حال حاضر کتابخانه‌ای در شأن مردم ابهر وجود ندارد.

وی با اشاره به پروژه نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی زنجان گفت: یکی از دغدغه‌های استان ساخت کتابخانه مرکزی استان است که بعد از گذشت ۱۵ سال از گنگ‌زنی آن به دلیل تخصیص‌نیافتن بودجه، تکمیل نشده است.

رضاخانی با بیان اینکه در شهرستان‌ها هیچ اعتباری به پروژه‌های کتابخانه تخصیص نمی‌یابد، افزود: اگر بخواهیم توسعه متوازنی داشته باشیم باید به فرهنگ جامعه نیز توجه داشته باشیم.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار