رییس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به نقش کتابداران در هدایت کتابخوان‌ها به کتاب‌های متناسب با رده سنی مخاطبان گفت: احیا نقش کتابدار در گسترش فرهنگ کتابخوانی اثرگذار است.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 21 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، مجید ناصحی مقدم، رئیس شورای شهر زنجان عصر امروز در آیین اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان زنجان اظهار داشت: میزان مطالعه در کشور‌های پیشرفته با کشور ما قابل‌مقایسه نیست و از آنجای که که کشور ما از سبقه ادبی و تمدنی بالایی برخوردار است، سرانه پایین مطالعه قابل‌قبول نیست.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه در مناسبت‌های متعددی کتاب و کتاب‌خوانی را گرامی می‌داریم، گفت: در این برنامه‌ها آماری از کتاب‌خوانی و سرانه مطالعه بیان و از پایین‌بودن این سرانه در کشورمان انتقاد می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام هر کاری فرایندی دارد و مطالعه نیز نیازمند سیر مطالعاتی است، گفت: می‌توان با مدل‌سازی مناسب کتابخوانی را گسترش داد.

ناصحی مقدم با اشاره به وجود برخی سنت‌های خوب در کتابخانه‌های کشور از جمله ایجاد کتابخانه در جوار مساجد، گفت: وجود کتابداران آشنا به کتاب در این کتابخانه‌ها می‌تواند به مخاطبان در انتخاب کتاب‌های مناسب کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به نقش کتابداران در هدایت کتاب‌خوان‌ها به کتاب‌های متناسب با رده سنی مخاطبان تصریح کرد: احیا نقش کتابدار در گسترش فرهنگ کتابخوانی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های کتابخوان در کتابخانه در گسترش فرهنگ کتابخوانی موثر است، یادآور شد: لذت در کتابخوانی باید احصا و گسترش پیدا کند.

ناصحی مقدم به نقش فضای کتابخانه‌ها در گسترش فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: اگر فضای شادی در کتابخانه‌های ما جاری باشد علاقه برای کتابخوانی بیشتر می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار