آئین افتتاحیه «نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 22 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، آئین افتتاحیه «نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ دکتر مجتبی محمودی، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن افکار، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و جمعی از علاقمندان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

در مجموع 30 برگ سند از قدیمی‌ترین اسناد حوزه کتاب و کتابخوانی مرتبط با خطه خراسان بزرگ از سال 1288 شمسی احصا شده که پس از انتخاب اولیه در قالب 14 موضوع به نمایش گذاشته شد.
با توجه به اینکه در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار هستیم تلاش شده تا در این نمایشگاه به این سه مولفه توجه کافی و وافی شود. از مولفه‌های دیگر مورد توجه در این نمایشگاه جلوه‌های بصری تصاویر بود.
قدیمی‌ترین سند مربوط به سال 1288 و شامل حکم استخدام فردی به نام عون الوزاره است که به عنوان کتابدار، آرشیویست و مدیر ضبط در خراسان فعالیت می‌کرده است.
همچنین در بخشهایی از نمایشگاه شاهد فهرستی از کتابها، نامه نگاری‌ها، مکاتبات کتابخانه‌های استان با وزرات فرهنگ وهنر وقت، آمار و اسناد مربوط به تاسیس کتابخانه آستان قدس رضوی نیز هستیم.

گفتنی است، بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار