معاون رییس جمهور گفت: قرآن کریم با پالایش و تسویه روحی، زمینه محیط زیستی سالم در تمام ابعاد را فراهم می کند.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ 30 November 2023

به گزارش خراسان شمالی، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست عصر امروز نهم آذر ماه در افتتاحیه چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد، اظهار کرد: قرآن کریم با پالایش و تسویه روحی و به عنوان یک دستورالعمل مورد استفاده قرار گرفته و محیط زیستی سالم را در تمام ابعاد تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم با هدف رفع تمام آلایندگی و ایجاد محیط زیستی سالم از لحاظ مادی و معنوی نازل شد، گفت: مسائل محیط زیست اکنون مسائل روز دنیا است و قرآن سند نهایی مشتمل بر کلیدواژه‌هایی از طبیعت است که از مجموع آن‌ها می‌توان به قواعد اخلاقی و حقوقی مورد نظر قرآن در زمینه محیط زیست طبیعی و انسانی دست یافت.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: خراسان شمالی افتخار میزبانی از چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را دارد و با برگزاری این رویداد این استان به عنوان مروج کلام وحی، نقش والایی در ترویج قرآن دارد.

وی با بیان اینکه آیات قرآن کریم با ریل گذاری، زمینه یک زندگی سعادتمندانه را فراهم می‌کند، بیان داشت: برای رسیدن به سعادت و توسعه پایدار هنوز ناشناخته‌های فراوانی در این کلام وحی وجود دارد که باید با بصیرت و تدبیر کشف شود.

سلاجقه گفت: زندگی سعادتمند بشر به محیط زیست سالم بستگی دارد که این مهم بار‌ها در قرآن کریم تاکید شده است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار