دادستان شهرستان رباط‌کریم گفت: در راستای پرونده رسیدگی به تخلفات شرکت عمران پرند و دستگیری‌های قبلی، رئیس سابق شرکت عمران پرند، یکی از مدیران میانی و ۳ تن از پیمانکاران این شرکت که در حال حاضر هم با این شرکت همکاری دارند دستگیر شدند و روانه زندان شدند.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 11 December 2023

محمد یوسف‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط‌کریم اظهار کرد: در راستای رسیدگی به تخلفات شرکت عمران پرند و دستگیری‌های قبلی، رئیس سابق شرکت عمران پرند، یکی از مدیران میانی و ۳ تن از پیمانکاران که در حال حاضر هم با این شرکت همکاری دارند دستگیر شدند.

وی در ادامه در خصوص علت بازداشت این افراد گفت: این افراد به اتهام تخلفات و فساد مالی با صدور بازداشت موقت روانه زندان شدند و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار مامورین امنیت اقتصادی ناجا قرار گرفتند.

ابعاد تخلفات در سطح کلان است

دادستان شهرستان رباط‌کریم در خصوص ابعاد تخلفات شرکت عمران تصریح کرد: ابعاد تخلفات این افراد و شرکت عمران، گسترده و در برخی موارد در سطح کلان است که نیاز به انجام تحقیقات تکمیلی است.

وی در بخش دیگری از گفت‌گو ضمن توصیه به مسؤولان ادارات دولتی بیان کرد: کسانی که به عنوان مسؤول ادارات و نهادهای دولتی که بودجه دولت و بیت‌المال را در اختیار دارند بدانند که مسؤولیت سنگینی به عهده دارند، لذا توصیه می‌کنم از اموال بیت‌المال مراقبت کنند و بدانند که دستگاه قضایی در این خصوص با هیچ احدی شوخی ندارد.

یوسف‌وند در همین خصوص تاکید کرد: حراست‌های ارگان‌ها و ادارات دولتی باید بر روی افرادی که تحت نظرشان هستند، نظارت داشته باشند و منفعل نباشند و در صورت رسیدن به تخلفات سریعا اعلام کنند تا از جرم و فساد پیشگیری شود و خدای ناکرده موجب تضییع حقوق بیت‌المال و مردم نشود.

احتمال دستگیری‌های جدید مرتبط با شرکت عمران پرند

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته توسط کلیه عوامل شرکت عمران، عنوان کرد: مردم کمبودها و کاستی‌های زیادی را از در شهر پرند می‌بینند که خیلی از این نواقص ناشی از اهمال‌کاری همین اشخاص بوده است که در حوزه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی کم کاری کرده‌ و بودجه دولتی را آنچنان که باید در جای خودش به مصرف نرسانده‌اند و متاسفانه مرتکب فساد شده‌اند.

دادستان رباط‌کریم در ادامه از احتمال دستگیری‌های جدید مرتبط با موضوع خبر داد و گفت: پرونده تخلفات صورت گرفته در شرکت عمران باز و در حال تکمیل است و ان‌شاءالله به محض رسیدن به نتایج جدید به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار