رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از تعیین ضرب الأجل ۶ ماهه برای شهرداری بجنورد در خصوص راه اندازی کارخانه کمپوست خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴ 16 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: موضوع ضرورت ساماندهی وضعیت پسماند‌های شهری بار‌ها مطرح و مراتب از مجاری مختلف پیگیری شده بود.

وی گفت:، ولی این پیگیری‌ها با دلایل عدیده نتیجه مطلوب در پی نداشت، ولی در وضعیت فعلی و در نتیجه جمع بندی‌های صورت گرفته مقرر شد شهرداری بجنورد پس از تکمیل فرایند استعلامات و اخذ مجوز‌های قانونی، ظرف ۶ ماه آینده کارخانه کمپوست را در مکان مناسب آماده بهره برداری نماید.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود: همانگونه که قبلا نیز گفته شده بود تخلیه و دپوی زباله‌ها در کوه باباموسی و این بخش از جغرافیای منطقه‌ای شهر بجنورد از همان ابتدا تصمیم نابجا و کاری بسیار نادرست بود که در حال حاضر مخاطرات و مشکلات زیست محیطی و تظاهر آثار و پیامد‌های تهدید جدی علیه بهداشت عمومی کاملاً مشهود است.

مقام عالی قضایی استان تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در راستای وظایف ذاتی خود و بر اساس مأموریتی که دستگاه قضایی به آن مجموعه محول کرده؛ این موضوع را بطور جدی پیگیری و تا حصول نتیجه مطلوب در دستور کار و اولویت اقدام و عمل خود قرار داده است تا با یک اقدام قانونی به موقع از تداوم تبعات منفی زیست محیطی جلوگیری به عمل آید.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار