مدیر‌کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: طی هشت ماهه نخست امسال فراوانی اسامی پسران در استان به ترتیب آراد، آیهان، شاهان، آریا، کیان، امیر‌علی، آرسام و فراوانی اسم دختران به ترتیب دلوین، رستا، آوا، آوینا، فاطمه و نورا است.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 19 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، سید مهدی موسوی گفت: بیشترین فراوانی نام پسران در استان طی هشت‌ ماهه نخست امسال به ترتیب آراد، آیهان، شاهان، آریا، کیان، امیر‌علی، آرسام، مهراد، حسین، ماهان و علی است.

 مدیر‌کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: فراوانی نام دختران استان نیز به ترتیب دلوین، رستا، آوا، آوینا، فاطمه، نورا، آیلین، نیکا، آیسان، زهرا و حلما است.

به گزارش فارس، انتخاب نام نیکو، بهترین هدیه‌ای است که هر نوزاد در روزهای اوّل زندگی دریافت می‌کند، نام هرکس همیشه با اوست و از فرد جدا نمی‌شود و همواره در شخصّیت فردی و اجتماعی‌اش مؤثر است.

انتخاب نام شایسته برای کودک از چنان اهمیتی برخوردار است که مستحب است نوزاد پسر را تا روز هفتم محمد بنامند، پس از آن اگر خواستند، نامش را تغییر دهند.

حضرت محمد(ص) فرمودند: حق فرزند بر پدرش سه چیز است : ۱. نام نیکو برای او انتخاب شود ۲. به او نوشتن بیاموزد ۳. هنگامی که بالغ شد او را همسر دهد.  

 امام کاظم(ع) نیز در این خصوص فرموده‌اند: در خانه‌ای که نام محمد، احمد، علی، حسن، حسین، جعفر، طالب، عبدالله و فاطمه از زنان باشد، فقر و تنگدستی به آن خانه وارد نمی‌شود.  

*****

مکارم اخلاق صفحه ۲۲۰

وسائل الشیعه جلد ۱۵ صفحه ۱۲۹

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار