به گفته رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه، راه‌اندازی سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در مرحله تعیین سرمایه‌گذار است.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 23 December 2023

از سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه چه خبر؟به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا صلاح‌الدین محمودی با اشاره به آخرین وضعیت سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه، اظهار کرد: محل جدیدی که برای این سایت در نظر گرفته شده - جنب محل کنونی محل دفن پسماندهای عادی کرمانشاه- از نظر زیست محیطی ارزیابی شده و  تاییدیه کمیته فنی محیط زیست استان را گرفته و در نهایت مجوز ایجاد این سایت صادر شده است.

وی ادامه داد: احداث و راه‌اندازی این سایت ضوابط و ملزومات خاصی دارد که در تخصص دانشگاه علوم پزشکی نبود و از همین رو مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی این کار را به اشخاص حقیقی و یا حقوقی که متقاضی هستند، واگذار کند.

محمودی با بیان اینکه لازم است برای احداث این سایت فراخوان جذب سرمایه‌گذار از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت انجام شود، یادآور شد: از بین شرکت‌هایی که در حال حاضر مدیریت پسماندهای پزشکی شهر کرمانشاه را بر عهده دارند، متقاضیانی وجود دارد که این موضوع را نیز به صورت مکتوب به صمت اعلام کرده ایم.

وی افزود: در حال حاضر احداث این سایت در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار است که امیدواریم این کار هرچه زودتر انجام شود.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه محل فعلی دفن پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه ظرفیت و شرایط لازم برای پذیرش پسماندهای بیمارستانی را ندارد، اضافه کرد: این سایت به صورت موقت مجوز گرفت تا محل دائمی سایت دفن پسماندها تعیین شود که متاسفانه این روند حدود هفت، هشت سال به طول انجامید.

محمودی این نکته را نیز یادآور شد که تمام پسماندهای عفونی و عادی  بیمارستانی، پزشکی و مراکز آزمایشی و تشخیصی در حال حاضر ابتدا بی خطر شده و سپس در این سایت دفن می‌شود.

به گفته وی، میزان تولید این نوع پسماندها متغییر بوده، اما در حال حاضر روزانه به طور میانگین هشت تا ۱۰ تن پسماند عفونی و عادی بیمارستانی و مراکز درمانی و پزشکی در کرمانشاه تولید می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار