محمدرضا جلالی در شورای اداری شهرستان لنگرود
کد خبر: ۱۱۴۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 23 December 2023

باید برای تحقق کامل عدالت در عرصه اجتماع تلاش کنیمباید برای تحقق کامل عدالت در عرصه اجتماع تلاش کنیمباید برای تحقق کامل عدالت در عرصه اجتماع تلاش کنیم

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان وی یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی را توسعه علمی دانست و افزود: اقتدار هر جامعه به توسعه علمی و دانش و تخصص های مرتبط بستگی دارد.
فرماندار لنگرود حرکت علمی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر و موکد برای کشور ما دانست و تصریح کرد: علم عزت و اقتدار را برای جامعه و مردم به ارمغان می آورد و جامعه ای که از علم تهی باشد، نمی تواند انتظار عزت و استقلال ملی و بین المللی داشته باشد.
جلالی دموکراسی مبتنی بر مردم سالاری دینی را موجب رشد و توسعه جامعه دانست و عنوان کرد: مردم سالاری به یکی از ارزش های جهانی تبدیل شده و نظام ها سعی در نمایش مرم سالاری دارند، اما انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری بر مردم سالاری دینی تاکید داشت.
وی برابری، آزادی، حاکمیت، مشارکت و رضایت مردم و قانونگرایی را از مولفه های مردم سالاری دانست و متذکر شد: دین در جهت تعالی بشریت است و قطعا رفاه و آسایش مردم جزو ارزش های دینی محسوب می شود لذا در نظام مقدس جمهوری اسلامی، جمهوریت در کنار اسلامیت قرار دارد و این دو اصل جزو اصول غیر قابل تغییر قانون اساسی ماست.
فرماندار لنگرود در ادامه به برگزاری دو انتخابات مهم در پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: امروز قهر کردن با صندوق رای به نفع جامعه ما نیست و لذا مجریان انتخابات باید در جهت مشارکت حداکثری با محوریت سلامت و امنیت و رقابت تلاش کنند.
وی مسئولان در نظام اسلامی را امانتدار دانست و تاکید کرد: امانتداری موجب تعالی و بالندگی جامعه می شود و انتخابات یکی از عرصه های تبلور این امانتداری و قانونمداری است.
جلالی با بیان اینکه دشمن همواره با استفاده از تمام توان و امکانات خود به دنبال ایجاد اخلال در عرصه انتخابات است، تصریح کرد: در کنار ستاد انتخابات، ستاد امیت انتخابات تشکیل شده و لذا پیگیر مسائل امنیتی هستیم.
فرماندار لنگرود از مدیران خواست تکریم ارباب رجوع را سرلوحه خویش قرار دهند و اضافه کرد: امروز باید با کار و تلاش بیشتر در جهت بسترسازی انتخابات سالم در شهرستان اقدام کنیم و هماهنگی داشته باشیم تا در نهایت رضایتمندی مردم را رقم بزنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش نزولات جوی اشاره کرد و متذکر شد: متسفانه سال کم بی داریم و نزولات جوی در شهرستان ماندگاری ندارد و باید لایروبی انهار و آب بندان ها را در دستور کار قرار دهیم. در واقع ماندگاری آب های محلی با احیای آب بندان ها محقق می شود و لذا از هم اکنون بازسازی و مرمت سردهنه ها و آب بندان ها را برای سال زراعی 1403-1402 در دستور کار قرار خواهیم داد تا مردم از نگرانی خارج شوند.
جلالی با اشاه به سیاست خوب دولت در مدیریت توزیع آرد نانوایی ها، بیان کرد: هیچگونه محدودیتی برای افزایش سهمیه نانوایان ندارد؛ البته عملکرد نانوایی ها باید براساس ضوابط و مقررات باشد.
وی با بیان اینکه در آستانه فصل زمستان و احتمال بارش برف قرار داریم، خواستار آمادگ لجستیکی شهرستان برای مقابله با بحران احتمالی شد و عنوان کرد: پسماند از جمله چالش های شهرستان بوده و لذا بخشداران و شهرداران فرهنگ سازی و تفکیم از مبدا زباله را جدی بگیرند تا روستای سبز داشته باشیم، یعنی زباله تر را از روستاها دریافت نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار