رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در طرح غربالگری فشارخون و دیابت که در استان درحال اجرا است، تاکنون ۶۱ درصد از جمعیت هدف شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 02 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، جواد شاهین‌فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهارکرد: فشار خون و دیابت دو بیماری خاموش هستند که باید آن‌ها را به‌خوبی شناخت.

وی گفت: سیاست وزارت بهداشت آن است که شناسایی، مراقبت، بیمار یابی و پیشگیری را ارتقا دهیم؛ این دو بیماری عوارضی همچون سکته قلبی و مغزی دارد که زندگی فرد را در سنین فعال، با اخلال مواجه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه تاکنون درصد غربالگری کل استان ۶۱.۷۴ درصد است، افزود: این طرح هم اکنون در همه شهرستان‌های خراسان‌شمالی بر روی ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت خراسان‌شمالی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون آمار غربالگری فشارخون بالا ودیابت در شهرستان‌های بجنورد ۵۰.۸۶ درصد، شیروان ۶۰ درصد، مانه وسملقان ۶۸.۷۹ درصد، رازوجرگلان ۸۳ درصد، جاجرم ۷۶.۵۷ درصد، فاروج ۷۸.۲۵ درصد، گرمه ۸۲.۲ درصد به ثبت رسیده است.

شاهین‌فر بیان داشت: این پویش برای افراد بالای ۱۸ سال بوده و اقداماتی همچون برپایی ایستگاه‌های سلامت در نقاط مختلف اجرایی شده است.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار