دبیر نشست چالش ها و فرصت های تولید غذاهای فراسودمند و سلامت محور تاکید کرد؛
دبیر نشست چالش ها و فرصت های تولید غذاهای فراسودمند و سلامت محور گفت:تولید غذاهای فراسودمند و کمک به ترویج آنها راهکاری ساده برای ارتقای سطح سلامت جامعه است.
کد خبر: ۱۱۴۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 09 January 2024

به گزارش تابناک رضوی، «مسعود نجف نجفی» در نشست چالش ها و فرصت های تولید غذاهای فراسودمند و سلامت محور گفت: اگر‌ تعریفی از غذای فراسودمند داشته باشیم که توسط سازمان غذا و دارو مطرح شده غذاهای فرا سودمند با ظاهر غذاهای معمولی است اما تفاوت آن در ارزش غذایی بالا و خاصیت های مشخص است که در جهت ارتقای سلامت به اثبات رسیده.

وی افزود:تعریف دیگری توسط کمیسیون یین المللی علوم غذایی فراسودمند اروپا مطرح شده که در نتیجه مصرف غذا شرایط جسمی و روانی را بهبود ببخشد، ماده غذایی فراسودمند میتواند بخشی از رژیم غذایی فرد را تشکیل می دهد و باعث ایجاد اثرات سلامت بخش در مصرف کننده می شود.

نجف نجفی گفت:با توجه به این تعارف اگر بخواهیم اهمیت این غذاها را جمع بندی کنیم به این نتیجه می رسیم که تمایل مصرف کنندکان به این نوع مواد غذایی بیشتر شده است همچنین میتوانند باعث پیشگیری از بیماریها و تقویت سلامت داشته باشند.

دبیر نشست چالش ها و فرصت های تولید غذاهای فراسودمند و سلامت محور اظهارداشت:بازار غذاهای فراسودمند در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۴ میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۳۲ این عدد به حدود از ۶۰۰ میلیارد دلار برسد.

وی بیان کرد:در بررسی های انجام شده عمده غذاهای فراسودمند محصولات لبنی است و فرآوده های گوشتی، روغن ها و فرآورده های حاصل از سویا هم از دیگر محصولاتی است که مورد اقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است همچنین این غذاها در حوزه سلامتی قلب و کاهش وزن هم تاثیر بسزایی دارد و اقبال مصرف کنندگان را به دنبال داشته است.

نجف نجفی با اشاره به اینکه تولید غذاهای فراسودمند و کمک به ترویج آنها راهکاری ساده برای ارتقای سطح سلامت جامعه است، ادامه داد:به دنبال تحول در صنعت غذایی کشور هستیم و از مسئولان می خواهیم از شرکت های دانش بنیان حوزه غذاهای فراسودمند حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار