تلاش‌ها برای نجات سه کوهنورد گرفتار در ارتفاعات رندوله اشنویه همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 13 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  ساعت ۹.۳۰ دقیقه صبح روز جمعه، ۲۲ دی، غرش بهمن در ارتفاعات رندوله اشنویه یک گروه کوهنوردی را غافلگیر کرد.  
دو نفر از این کوهنوردان به خاطر قدرت بدنی بهتر خود را به روستا‌های پایین دست رساندند، اما سه کوهنورد دیگر تاکنون در میان برف و سرما گرفتار بوده اند.
پس از اعلام وقوع حادثه بهمن در ارتفاعات رندوله و بابوله بلافاصله ۱۵ اکیب امداد و نجات کوهستان به محل اعزام شدند.
ترابی فرماندار شهرستان اشنویه گفت: عصر دیروز نیز  یک تیم ۲۰ نفره و یک تیم ۱۵ نفره دیگر اعزام کردیم که عملیات شب هم ادامه داشته باشد.
مبین جسمی یکی از کوهنوردان نجات یافته پس از ۳ ساعت خود را به نزدیک‌ترین روستا رسانده بود که نیرو‌های امداد و نجات وی را به بیمارستان اعزام کردند.
مدنی رئیس هلال احمر نقده  گفت: تیم‌های امداد و نجات و کوهنوردان حرفه‌ای به همراه جوامع محلی در قالب اکیپ‌های واکنش سریع برای یافتن بقیه افراد تشکیل و کار جستجو را آغاز ادامه می‌دهند.
خلیلی معاون امداد و نجات هلال احمر استان نیز گفت:  با توجه به شرایط جوی امکان حضور بالگرد در منطقه میسر نبود، این یک بخش از موضوع است. بخش دوم محلی که این حادثه رخ داده محلی است که احتمال و استعداد رخداد بهمن دارد و حضور بالگرد می‌توانست حوادث بهمن دیگری را ناشی شود.
این حادثه در منطقه  رندوله و بابوله اشنویه با ۳ هزار و ۹۰۰ متر ارتفاع در مرز ایران، عراق و ترکیه اتفاق افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار