افتتاح بخش تصوبرداری ۲۴ ساعته در بیمارستان مادر مشهد بخش سی.تی.اسکن ۲۴ ساعته بیمارستان فوق تخصصی و زایشگاه «مادر» مشهد با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال امروز با حضور حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 15 January 2024

به گزارش تابناک رضوی، رییس بیمارستان فوق تخصصی و زایشگاه مادر مشهد در این مراسم گفت: بخش تصویربرداری این بیمارستان با نصب و راه‌اندازی دستگاه سی.تی.اسکن ساخت کشور آلمان به بهره برداری رسیده است، این دستگاه زمان استراحت نداشته و ۲۴ ساعته و حتی در روزهای تعطیل فعال است.
دکتر سید احمد شریف آرانی ادامه داد: بیمارستان مادر دارای اورژانس تخصصی فعال است و پزشکان متخصص طب اورژانس، قلب، اطفال، داخلی، زنان و ارتوپد در آن مقیم هستند.
این جراح و متخصص زنان بیان کرد: بیمارستان مادر، سومین بیمارستان پس از بیمارستان‌های دولتی قائم(ع) و امام رضا(ع) و نخستین بیمارستان در بین بیمارستان‌های خصوصی در پذیرش بیماران ارجاعی اورژانس ۱۱۵ مشهد است.
شریف آرانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار ارجاعی از اورژانس ۱۱۵ مشهد پذیرش و خدمت رسانی شده‌اند، افزود: پیش از این بیمارانی که نیازمند تصویربرداری بودند برای انجام سی.تی.اسکن به بخش مراکز دولتی ارجاع داده می‌شدند و اکنون نیازی به جابه جایی بیمار در این خصوص نیست.
پذیرش پنج هزار گردشگر سلامت در بیمارستان مادر

مدیر بیمارستان فوق تخصصی و زایشگاه مادر نیز در این مراسم گفت: این بیمارستان یک سال پس از تاسیس در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ مجوز پذیرش بیماران خارجی (آی.پی.دی) شده و اکنون جزو ۲۰ بیمارستان نخست در جذب گردشگر سلامت در کشور است.

سید علیرضا شریف آرانی با بیان اینکه از زمان تاسیس این بیمارستان تاکنون ۵۰ هزار بیمار در این بیمارستان از خدمات بهداشتی و درمانی این مرکز بهره مند شده اند، افزود: از این تعداد بیمار، پنج هزار نفر بیمار خارجی بودند که بیشترین گردشگران سلامت در این بیمارستان از کشورهای عراق و افغانستان هستند.

وی بیان کرد: طبق نظرسنجی صورت گرفته میزان رضایتمندی گردشگران سلامت از خدمات درمانی این بیمارستان ۹۸ درصد است. وی با بیان این که هم اینک بخش داخلی با سه تخت فعال و بخش اطفال با ۲ تخت فعال در این مرکز درمانی دایر است، افزود: همچنین بانک خون و بانک شیر در این بیمارستان برای خدمت رسانی بیشتر به بیماران فعال است.

شریف آرانی با اشاره به اینکه بیمارستان مادر در سه مرحله در حال تکمیل است، افزود: در مرحله نخست ۷۰ تخت بیمارستانی فعال شده است، در مرحله دوم تکمیل پارکینگ طبقاتی بیمارستان و در مرحله سوم توسعه و اضافه شدن بخش ها و اتاق های عمل از جمله بخش‌های قلب، دیالیز و ام.آر.آی و نیز افزایش تعداد تخت‌ها را خواهیم داشت، در صورت تامین مالی به دنبال احداث اقامتگاه برای همراهان بیماران خارجی هستیم.

کمبود ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: راه اندازی بخش سلامت محور سی.تی.اسکن بیمارستان فوق تخصصی و زایشگاه مادر که بخش بزرگی از بار درمان بخش دولتی را به دوش می‌کشد، مهم و حیاتی است.
حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر افزود: مشهد کانون توجه مردم ایران هم به لحاظ زیارت و هم درمان است، به طوریکه سالانه پذیرای شمار بسیاری از زائران و مجاوران و همچنین زائران غیرایرانی است.
وی ادامه داد: جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مهاجر در شهر مشهد هزینه سنگینی بر عهده بهداشت و درمان در این شهر گذاشته است، بخش درمان در مشهد با انتظارات و افق بلند توریست درمانی فاصله زیادی دارد که دولت باید اقدامات زیادی را در این رابطه انجام دهد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به کمبود حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد و با وجود اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم در خصوص شروع به ساخت چند بیمارستان دولتی در مشهد باز هم کمبودها تداوم خواهد داشت.
به گفته پژمانفر، با این احتساب هم مشهد با کمبود ۲ هزار تخت مواجه است که مرتفع شدن این موضوع با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری و مشارکت تمام دست اندرکاران مقدور خواهد بود.
بیمارستان ۷۰ تختخوابی فوق تخصصی مادر در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت فعالیت خود را آغاز کرد، این بیمارستان دارای ۴۵۰ نیروی انسانی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار