رئیس اداره بهزیستی سربیشه گفت: ۷۷ واحد مسکن در شهرستان برای مددجویان بهزیستی سربیشه در حال ساخت است که از این تعداد ۴۷ واحد نهضت ملی و ۳۰ واحد تفاهم نامه بین بهزیستی و بنیاد مسکن سربیشه است.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ 18 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، معصومه کدخدایی، رئیس اداره بهزیستی سربیشه اظهارداشت: در دولت سیزدهم برای اولین بار پشت نوبتی مستمری بهزیستی در این شهرستان صفر شد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی در این شهرستان ادامه داد: به جهت توجه دولت سیزدهم برای اولین بار در شهرستان در راستای کسب حرفه‌ای اشتغال مرکز حرفه‌آموزی معلولان در سربیشه ایجاد و هم‌اکنون ۳۵ معلول شهرستان در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره بهزیستی با بیان این که در دولت مردمی ۴ برابر مستمری مددجویان بهزیستی شهرستان نسبت به دولت قبل افزایش یافت افزود: ۴ صندوق خرد معلولان در مناطق روستایی شهرستان و عضویت ۶۰ نفر از معلولان در این صندوق‌ها ایجاد شد.

همچنین به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها طی ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۲۰۰ کودک غربالگری بینایی و ۱۱۵ نوزاد شهرستان غربالگری شنوایی شدند.

به گفته کدخدای ۹۹۵ نفر تحت پوشش خدمات برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در شهرستان سربیشه هستند و خدمات بهزیستی برای آنان در محل سکونت با کمک تسهیلگران و با حمایت و پشتیبانی دولت انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در دولت سیزدهم برای ۴۷ نفر دانش‌آموز استثنایی در مناطق روستایی طرح پایلوت بهبود دسترسی در شهرستان سربیشه تسهیلگران آموزشی در خصوص نیاز‌های آموزشی و توانبخشی به کمک تحصیل آموزش آمدند.

این مقام مسوول از برگزاری ۲۳ جلسه کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت برای بررسی پزشکی ۴۸۹ فرد دارای معلولیت در شهرستان و به روز شدن پرونده‌های معلولان سربیشه خبرداد.

کدخدایی با اشاره به نهضت مسکن بهزیستی شهرستان سربیشه گفت: ۷۷ واحد مسکن در شهرستان برای مددجویان بهزیستی سربیشه در حال ساخت است که از این تعداد ۴۷ واحد نهضت ملی و ۳۰ واحد تفاهم نامه بین بهزیستی و بنیاد مسکن سربیشه است.

رئیس اداره بهزیستی سربیشه در ادامه از کمک بلاعوض به معلولان خبر داد و افزود: کمک بهزیستی به هر واحد مسکن تک معلولی ۱۰۰ میلیون تومان و ۲ معلولی ۲۰۰میلیون تومان بصورت بلاعوض است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار