رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با پایان اجرای طرح ملی پویش سلامت (غربالگری دیابت و فشار خون بالا)، یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۷۲ نفر در استان غربالگری شدند.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 20 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، بهرام دلفان عصر امروز در اختتامیه پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا در لرستان، اظهار کرد: با پایان اجرای طرح ملی پویش سلامت (غربالگری دیابت و فشار خون بالا) پویش سلامت افراد بالای ۱۸ سال، عصر امروز با غربالگری یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۷۲ نفر در استان لرستان، این طرح به ایستگاه آخر خودش رسید.

وی بیان داشت: این پویش در مناطق روستایی به صورت صد در صد جمعیت هدف تحقق یافت.

دلفان افزود: با شناسایی ۱۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر که فشار خون داشتند؛ کارشناسان حوزه بهداشتی دانشگاه ۲۲ هزار و ۲۲۳ نفر بیمار مشکوک به فشار خون بالا را تشخیص دادند و ۱۹ هزار و ۹۷۱ نفر مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان داشت: از تعداد ۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر دیابتی شناسایی شده در ابتدا، ۹ هزار و ۵۷۸ نفر از آنان مشکوک به ابتلا به دیابت شناسایی شده و همچنین تعداد ۶۳ هزار و ۶۷۴ نفر نیز پره دیابت تشخیص داده شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص بار مالی طرح پویش ملی سلامت شهروندان که به صورت رایگان اجرا شد؛ گفت: با اجرای این طرح رایگان، مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بار مالی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی استان گذاشت که هدف ما حفظ سلامت مردم و شهروندان عزیز به هر قیمی می‌باشد.

دلفان هدف از اجرای این طرح را شناسایی افراد مشکوک به دیابت و فشار خون بالا دانست و گفت: در این پویش شهرستان دلفان به عنوان پایلوت برنامه پزشک خانواده شهری بایستی ۱۰۰ درصد جمعیت هدف غربالگری می‌شدند و شهرستان‌های سپید دشت، چگنی و رومشکان بایستی ۱۰۰ درصد جمعیت را نیز غربالگری می‌کردند و سایر شهرستان‌ها هم باید ۷۰ درصد جمعیت خود را غربالگری نمایند که این امر در استان به خوبی اجرا شد و جایگاه چهاردهم را در کشور به دست آوردیم که وضعیت خوبی را نشان می‌دهد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار