مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور فعال رأی اولی‌ها در پای صندوق‌های رای بر شور و نشاط انتخابات می‌افزاید.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ 27 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسنعلی عزت خواه، در نشست هماهنگی گرامیداشت دهه فجر و جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، رای اولی‌ها را موتور محرکه برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در کشور و به تبع آن در استان دانست و افزود: اگر با ابتکار و خلاقیت معلمان متعهد، دانش آموزان و جوانان مخاطب روایتگر درست و واقعی برخی رخداد‌ها و دستاورد‌های نظام اسلامی باشند، گرمابخش انتخابات و موجب شور و نشاط سیاسی در خانواده، اطرافیان، مدرسه و جامعه می‌شوند.
وی با تاکید براهمیت بیان دستاورد‌ها و برکات عظیم نظام مقدس انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها بویژه در حوزه تعلیم و تربیت برای نسل جدید در دهه فجر، افزود: باید از فرصت‌های دهه فجر برای معرفی و تبیین خدمات نظام به صورت هنرمندانه و ظریف در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و پرورشی در مدارس با اتکا بر ظرفیت دانش آموزان به خوبی استفاده کرد.
عزت خواه، با بیان اینکه راهبرد اصلی دشمن خارج کردن مردم از صحنه است، گفت: ایام الله‌ها به ویژه دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین و انتخابات‌های پیش رو، موقعیتی طلایی برای مشارکت پرشور مردم در صحنه برای تعیین سرنوشت خود و کشورشان است.
وی، همچنین بر دانش آموز محور بودن تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های دهه فجر در مدارس، آذین بندی وزیباسازی سر درب، محوطه بیرون مدارس و فضای داخلی کلاس‌های درس با نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی، پوستر، عکس و پلاکارد با موضوعات دهه فجر و معرفی آثار و برکات نظام تاکید کرد.
عزت خواه، با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات، بر ضرورت مشارکت حداکثری در این عرصه مهم و سرنوشت ساز سیاسی تاکید کرد و افزود:مشارکت بالا در انتخابات ضمن اعتبار و مشروعیت بخشیدن دوباره به نظام و انقلاب موجب بیمه شدن کشور و نظام در مقابل تمامی خطرات داخلی و خارجی و نیز بالابردن ضریب امنیت، اقتدارو قدرت چانه زنی مسئولان ارشد نظام در معادلات بین المللی و منطقه‌ای می‌شود.
دستیاراستاندارهم دراین نشست با بیان اینکه به برکت انقلاب، رهبری امامین انقلاب، خون شهدا و همراهی مردم، ایران اسلامی به ام القری جهان اسلام تبدیل شده است، گفت: ارزشها، آثار و خدمات نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل ممکن در دهه فجر به قشر جوان و نوجوان شناسانده شود.
حجه السلام مردانی، با بیان اینکه دشمنان شبانه روز در تلاشند تا حضور مردم ایرانی اسلامی در پای صندوق‌های رای را کم رنگ کنند، به نقش اثرگذار آموزش و پرورش در برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه با استفاده از ظرفیت جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان رای اولی اشاره کرد وافزود: فرهنگیان و دانش آموزان رای اولی می‌توانند با روشنگری و جهاد تبیین در تحقق این مهم بیش از پیش گام بردارند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هم از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در مدارس استان خبرداد و گفت:همایش بزرگ دانش آموزان رای اولی در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه، آذین بندی مدارس با موضع دهه فجر اجرای برنامه‌های مختلف شاد فرهنگی و هنری از جمله سرود، تئاتر، برپایی نمایشگاه دانش آموزی با محوریت دستاورد‌های انقلاب در مدارس از جمله این برنامه‌ها است.
حجت دبیقی، با تاکید بر فراهم کردن بستر‌های لازم برای مشارکت رای اولی‌ها در انتخابات‌های پیش رو افزود: در استان بیش از ۳۱ هزار رای اولی وجود دارد که بخش اعظمی از آن‌ها دانش آموز هستند.
مرادی، رئیس سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز به برنامه‌های پیش روی این سازمان به مناسب گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت:برگزاری همایش یاوران انقلاب در مدارس تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان، گفتمان‌های دانش آموزی با موضوع انتخابات و دهه فجر، تولید محتوای فضای مجازی با موضوع انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن، برپایی غرفه‌های فرهنگی با هدف معرفی خدمات نطام و انقلاب، راه اندازی پویش‌های دانش اموزی (چرا ما رای می‌دهیم) و همکلاسی شهیدم به مناسبت گرامیداشت شهادت دانش آموزان حادثه تروریستی کرمان در کانال مجازی شاد و نیز برگزاری مسابقات فرهنگی وهنری با موضع دهه فجر و انتخابات از مهمترین این برنامه‌ها است.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح استان هم یکی از رویکرد‌های این سازمان برای تحقق جهاد تبیین را اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب اعلام کرد و گفت:تاکنون بیش از ۳ هزار دانش آموز دختر به این منطق اعزام شدند.
محمدرضا گلستانی فر، از اعزام ۴۰۰ دانش آموز پسر استان به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و افزود:تا ۲۲ بهمن ماه ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار