مدیرکل پست گیلان خبر داد
مدیرکل پست گیلان با اشاره به پیاده سازی نظام ملی نشانی استاندارد در استان، گفت: عملیات به هنگام سازی بالغ بر ۷۰ هزار ملک به اتمام رسیده که ۲۰ هزار پلاک کد پستی هوشمند تولید و نصب خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 03 February 2024

محمدحسین هوشنگی امروز، ۱۳ بهمن ماه در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به پروژه های قابل افتتاح اداره کل پست استان گیلان در ایام الله دهه فجر سال جاری، اظهار کرد: پیاده سازی نظام ملی نشانی استاندارد(جی. نف) از مهمترین پروژه های قابل افتتاح پست گیلان در دهه فجر است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مذکور در ۹ شهرستان شامل چهار حوزه شهری و ۴۴ نقطه روستایی است، افزود: عملیات به هنگام سازی بالغ بر ۷۰ هزار ملک به اتمام رسیده که ۲۰ هزار پلاک کد پستی هوشمند تولید و نصب خواهد شد.

مدیرکل پست گیلان احیای موضوع نظام ملی نشانی استاندارد در استان به دستور استاندار را یکی از موضوعات مهم پست استان دانست و بیان کرد: خوشبختانه تاکنون در هر ۱۷ شهرستان استان جلسات کارگروه جی.نف با حضور فرمانداران، شهرداران و دهیاران برگزار شده و ضمن بیان موضوعات و مفاهیم، نیازمندی‌های این طرح شناسایی شده است.

هوشنگی نظام ملی نشانی استاندارد را یک شاخص بین المللی دانست و اضافه کرد: برای تعاملات اقتصادی برون مرزی یکی از موضوعات مهم داشتن نشانی استاندارد است که در مبادلات بین المللی آدرس صنادیق پستی به عنوان یک آدرس واحد که قاعده مشخصی دارد و مورد استفاده طرفین قرار می‌گیرد.

وی نامگذاری معابر و پلاک نشانی را از محورهای مهم پیاده سازی پروژه جی.نف دانست و اضافه کرد: کوتاه ترین معابری که در آنها ملک وجود داشته باشد نیز به عنوان یک نشانی تلقی می شوند که امیدواریم با همکاری شهرداری‌ها موضوع نامگذاری معابر فاقد نام به زودی ساماندهی و پلاک‌های کد پستی هوشمند نصب شود؛ این پلاک هوشمند زبان مشترک همه دستگاه‌های خدمت‌رسان خواهد بود.

مدیرکل پست گیلان بهره‌برداری از دفاتر پستی بلا استفاده در برخی از شهرها را از دیگر سیاست های مهم پست استان در دولت سیزدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: دفتر پستی پیربازار که سالیان سال تعطیل بود، با هدف ارائه خدمات پستی روزمره به مردم منطقه فعال می‌شود؛ این دفتر هم به عنوان یک واسط ارائه خدمات بین دستگاه‌های اجرایی و مردم و هم به عنوان توسعه دهنده تجارت الکترونیک و تامین کننده خدمات ارتباطی در روستاهای اطراف این شهر که ظرفیت‌های ویژه ای دارند، در روزهای آینده مجددا به بهره‌برداری خواهد رسید و این سیاست را تا پایان سال در نقاط مختلف استان پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دفاتری که دارای ظرفیت و پتانسیل اقتصادی در منطقه باشند و باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار گردند را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راه‌اندازی خواهیم کرد.

هوشنگی از آمادگی پست گیلان برای معرفی و برندسازی محصولات بومی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: دفتر پستی چابکسر می‌تواند برای معرفی محصولات تولیدی و استراتژیک استان نظیر چای، برنج، بادام زمینی و فندق و محصولات فرآوری شده و مشتقات آن‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ راه‌اندازی این دفاتر علاوه بر حذف واسطه‌گری و کاهش قیمت محصول سبب خواهد شد تا کالاهای بومی و ارگانیک تولید شده در استان در اقصی نقاط کشور به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی صنایع دستی را یکی از هدفگذاری‌های پست گیلان دانست و اضافه کرد: در خمام به صورت ویژه به موضوع حصیر و صنایع دستی مرتبط ورود و دفتر پستی حصیر ایران را راه‌اندازی کردیم؛ درصددیم یکی از دفاتر پستی استان را به حوزه صنایع دستی حصیر و ملزومات چوبی اختصاص دهیم که تا یک ماه آینده رونمایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار