رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: زمینه آزادی 90 زندانی زندان مرکزی بیرجند در میز خدمت قضایی مسوولان قضایی استان فراهم شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 05 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، به مناسبت چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی میز خدمت قضایی با حضور ۵۰ قاضی از محاکم قضایی استان با زندانیان زندان مرکزی بیرجند چهره به چهره دیدار کردند.

حجت السلام «علی موحدی راد» رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر با دیدار‌های چهره به چهره همکاران قضایی با زندانیان زندان مرکزی با آزادی ۴۵ زندانی با ارفاقات قانونی موافقت شد.

وی با اشاره به این که ۴۵ زندانی واجد شرایط با استفاده از پابند الکترونیکی زمینه آزادی آن‌ها نیز با همراهی دادستان مرکز استان و قضات محاکم قضایی نیز محیا به کانون گرم خانواده باز می‌گرددندافزود: همچنین برای دیگر زندانیان واجدشرایط نیز برابر دستورالعمل‌ها به ۱۰ روز مرخصی نیز اعزام می‌شوند.

علی عبدی، مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی نیز ضمن تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و همه قضات محاکم قضایی در استان بابت تعامل و هم افزایی به وجود آمد گفت: این تعامل‌های سازنده و از طرفی کار جهادی همکاران زندان‌های سطح استان کسب مقام اول کشوری در حوزه قضایی را نیز همراه داشته است.

وی افزود: خراسان جنوبی با گرفتن ۴۵۱/۸۵ امتیاز رتبه اول ارزیابی ۱۸ گانه قضایی اعم از کاهش ورودی به زندان ها، بستن پرونده‌های رد مال مبهم، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، افزایش مرخصی در چهار چوب قانونی، افزایش استفاده از پابند الکترونیک، دادرسی الکترنیکی، افزایش عفو منجر به آزادی، پذیرش توبه، استفاده از نظام نیمه آزای بخش از شاخص‌های مورد ارزیابی بوده که توسط کشور نیز انجام شده است.

وی ادامه داد:از ابتدای امسال ۱۱۷ زندانی جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه استان آزاد شدند که در کشور رتبه دوم اخذ رضایت شکات را کسب کردیم.

وی با بیان این که برای خانواده زندانیان نیازمند توسط انجمن‌های حمایت تاکنون ۲ هزار ۵۸ سبد حمایتی اهداء، افزود: برای ۲۱۲ نفر از خانواده زندانیان نیز اشتغال محیا شده است.

وی اظهار داشت:در راستای حمایت از خانواده زندانیان از ابتدای امسال تاکنون ۸۳۰بازدید توسط مدیر کل، معاون، مدیران عامل و روسای زندان‌های برای رفع مشکلات خانواده زندانیان انجام شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار