مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان گفت: امسال ۵۰ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 09 February 2024
جعفر پورمختار در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی افزود: افزایش مالیات استان از طریق اخذ مالیات از فعالان اقتصادی نبوده و هیچگونه فشاری برای آنها وارد نشده است بلکه افزایش وصول مالیاتی از طریق دریافت مالیات از کسانی که تا به امروز پرونده مالیاتی نداشته و یا فرار مالیاتی داشته و تاکنون مالیات پرداخت نکرده اند.
 
وی با بیان اینکه در سالهای قبل مالیات را بصورت برآوردی براساس ضریب سود مالیات مشخص می کردیم گفت: این بار با تصویب پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی در مجلس شورای اسلامی روشی در پیش گرفته شد تا مالیات بصورت منطقی و مستند وصول شود و به مودیان مالیاتی نیز گفته شود که مالیات شما چگونه محاسبه شده است.
 
پورمختار با بیان اینکه ۶ مورد فرار مالیاتی در سطح کلان شناسایی شده است گفت: بیشترین مطالبه بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی از اشخاص حقوقی و حقیقی انجام شده است.
 
وی افزود: فعالان اقتصادی مکلفند فعالیت های خرید و فروش خود را در "سامانه مودیان" ثبت کنند تا سازمان مالیاتی بتواند آن را رصد کند.
 
پورمختار اضافه کرد: اشخاص حقوقی مکلف هستند از اول دی ماه حساب های خود را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند و اشخاص حقیقی که در نیمه نخست امسال یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در آمد داشته اند مشمول این قانون هستند و اقدام به صدور صورت حساب فروش خود در سامانه نمایند.
 
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: پزشکان، پیراپزشکان، فروشندگان طلا و پلاتین از ابتدای سال مشمول این قانون شده اند.
 
وی افزود: قانون مالیاتی جدید قرار نیست مالیات جدید وضع کند بلکه ایجاد شفافیت در اخذ مالیات از فعالان اقتصادی و مودیان است تا مالیات مودیان سیستم شفافی و مستندی داشته باشد.
 
پور مختار افزود: همچنین یک هزار و ۳۲۶ مورد فعال اقتصادی دارای تراکنش بانکی گسترده در استان شناسایی شده است.
 
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه " سامانه سوت زنی" نیز اقدام به گزارش فرار مالیاتی می کند افزود: در همین راستا ۵۶۶ مورد فرار مالیاتی گزارش شده است.
 
پورمختار به محل هزینه کرد وصول مالیاتی اشاره کرده و افزود: امسال، ۹ هزار و ۲۲ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده بین شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری و عشایر استان تقسیم شده که نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار