مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا گفت با تعهد و تلاش فراوان، اقدامات مؤثری در راستای بهبود و ارتقای بخش کشاورزی شهر سی سخت جهاد کشاورزی این شهرستان تا کنون انجام داده است. این اقدامات که در راستای تأمین آب پایدار، افزایش راندمان آبیاری، حفظ و احیای قنوات، و نوسازی تجهیزات شبکه های آبیاری صورت گرفته،
کد خبر: ۱۱۵۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 13 February 2024

به گزارش تابناک کهگلویه وبویراحمد مدیر جهاد کشاورزی دنا در گفت گو با این خبرگزاری به اقدامات این اداره در شهر سیسخت اشاره کرد و گفت با تعهد و تلاش فراوان، اقدامات مؤثری در راستای بهبود و ارتقای بخش کشاورزی شهر سی سخت جهاد کشاورزی این شهرستان تا کنون انجام داده است. این اقدامات که در راستای تأمین آب پایدار، افزایش راندمان آبیاری، حفظ و احیای قنوات، و نوسازی تجهیزات شبکه های آبیاری صورت گرفته، نقشی اساسی در رونق کشاورزی، افزایش تولید، و رفاه کشاورزان ایفا کرده است.در ادامه به برخی از این اقدامات اشاره شده است

1.بهسازی و احداث کانال بتنی آب کشاورزی مشی پایین به طول 400 متر: این پروژه ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، توزیع عادلانه آب را بین کشاورزان منطقه تضمین کرده و به افزایش راندمان آبیاری کمک شایانی نموده است.
2.جابجایی و زیر خاک نمودن لوله های خطوط انتقال آب باغات کایافی، تل وهلی و بندان سی سخت به طول 18 کیلومتر: این اقدام با هدف کاهش خطرات ناشی از سیل و صاعقه و آتش سوزی، و همچنین جلوگیری از هدر رفت آب انجام شده و امنیت و پایداری سیستم انتقال آب را به طور قابل توجهی افزایش داده است.
3.ترمیم و لایروبی و بهسازی قنات لهوس سی سخت: احیای این قنات تاریخی که قدمتی دیرینه دارد، آب مورد نیاز باغات و مزارع منطقه را به طور پایدار و مطمئن تأمین کرده و به حفظ و رونق کشاورزی در این منطقه کمک شایانی نموده است.
4.بهسازی و احداث استخر بتنی رسوبگیر و ذخیره آب با باغات لهوس سی سخت: این استخر با هدف تصفیه و ذخیره آب قنات لهوس به مدیریت منابع آبی و رفع مشکلات باغداران کمک کرده است.
5.تعویض و نوسازی دستگاههای کنترل مرکزی و تصفیه آب کشاورزی باغات بریدون و کلنجه سی سخت: نوسازی این تجهیزات ضمن افزایش راندمان تصفیه آب، کیفیت آب مورد استفاده در کشاورزی را به طور قابل توجهی ارتقا داده و به تولید محصولات باغی کمک کرده است.
6.ترمیم شبکه انتقال آب باغات عباس آباد سی سخت: این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش راندمان آبیاری انجام شده و به بهبود وضعیت باغات و افزایش تولید محصولات کشاورزی در این منطقه کمک کرده است.
علاوه بر موارد ذکر شده، جهاد کشاورزی شهرستان دنا در زمینه های دیگری نیز از جمله:
-ارائه آموزش های ترویجی و فنی به کشاورزان
-حمایت از ترویج و توسعه کشت های گلخانه ای
-معرفی و ترویج ارقام جدید و پربازده
_مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی
-حمایت از مکانیزاسیون کشاورزی
-ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان
نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده اس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار