معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان امسال را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸ 21 February 2024

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مهدی حسین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برگزار می‌شود، افزود: زیرساخت‌های رفاهی، امنیتی، خدماتی این ایام در راستای ظرفیت‌های ملی خواهد بود و ارگان‌هایی نظیر سپاه، فرماندهی انتظامی، ستاد مردمی، هلال احمر و … نیز پای‌کار خواهند بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از تشکیل قرارگاه نیمه شعبان این مسجد و ۱۵ کمیته عملیاتی در این راستا خبرداد و بیان داشت: ستاد تسهیلات زائرین نیز به ریاست استاندار تشکیل شده است.

وی در ادامه از تشکیل کمیته اسکان و ستادهای اسکان در حرم مطهر، آموزش و پرورش و جمکران خبر داد و عنوان داشت: ظرفیت مدارس، نمازخانه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و ورزش‌گاه‌ها برای اسکان زائران دیار کریمه اهل بیت درنظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: تاکنون بیش از ۷۰ برنامه فرهنگی در دستور کار قرار داد که این برنامه‌ها از میلاد امام حسین (ع) آغاز و تا ۸ اسفندماه ادامه دارد.

حجت الاسلام حسین‌آبادی اذعان داشت: امسال پویش‌هایی در ایام نیمه شعبان اجرا خواهد شد که «روز امید» به عنوان نخستین پویش ایام ولادت حضرت قائم (عج) آغاز بکار می‌کند.

یک‌هزار و ۱۹۰ زوج در ایام شعبانیه راهی خانه بخت می‌شوند

وی گفت: یک‌هزار و ۱۹۰ زوج در ایام شعبانیه راهی خانه بخت می‌شوند و کاشت نهال، مسابقات کتاب‌خوانی، جشنواره‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این ایام می‌باشد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: امسال نیز آئین خطبه‌خوانی در مسجد مقدس جمکران روز سه‌شنبه اول اسفندماه برگزار می‌شود و در ادامه این برنامه‌ها جشن تکلیف پسران روز پنجشنبه ۳ اسفندماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسین‌آبادی اضافه کرد: امسال میزبان ۲۰ هزار نفر از مردم اصفهان و کردستان در جشن‌های اعیاد شعبانیه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی در حوزه‌های علمی نشست مهدویت «نوشناسی مهدویت» را خواهیم داشت، بیان کرد: نشست ویژه مهدویت در این ایام با اهتمام و کوشش مجموعه انتشارات مسجد مقدس جمکران با موضوع فلسفه تاریخ و مهدویت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: امسال همایشی تحت عنوان «نرجسانه» با حضور ۳ هزار نفر از بانوان فعال مهدوی و همایش دیگری نیز باحضور مادران و دختران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسین‌آبادی اظهار کرد: اجتماع عظیم جیش القدس و حامیان مردم غزه در صحن امام مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران با حضور برخی از سران جبهه مقاومت از ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم نورافشانی در بامداد ۱۵ ماه شعبان، مراسم احیای شعبانیه ویژه برادران و خواهران، محفل قرآنی و آئین شعر مهدوی از دیگر برنامه‌های ایام نیمه شعبان خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار