فرماندار شیراز با اشاره به آخرین آرایش انتخاباتی در حوزه انتخاباتی شهرستان شیراز گفت: در انتخابات 11 اسفندماه 1402، تعداد 875 شعبه اخذ رأی در سطح حوزه انتخاباتی شیراز و زرقان خواهیم داشت و نقطه‌ای از این دو شهرستان نیست که پیش‌بینی صندوق سیار یا ثابت در آن نشده باشد.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ 28 February 2024

تابناک فارس به نقل از ایرنا: روز‌های شورانگیز انتخابات در استان فارس و به ویژه شهرستان شیراز به درجه‌ای از حرارت رسیده که کاهش دمای هوای استان و این سوز سرمای دیر هنگام هم نتوانست از شدت حرارت تبلیغات داغ نامزد‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان کم کند.

در آخرین ساعات و نزدیک شدن به روز 11 اسفندماه و زمان رأی‌گیری تب و تاب انتخاباتی حوزه‌های انتخابیه، استان را فرا گرفته و چهره شهر‌ها و روستا‌ها را دگرگون کرده است. طیف‌های سیاسی و احزاب مختلف فارس با ارائه لیست و اظهارات متنوع سعی در جلب نظر مردم برای ریختن رأی به صندوق آن‌ها در روز جمعه 11 اسفندماه دارند تا برنده این رقابت انتخاباتی باشند.

نامزد‌های تایید صلاحیت شده و طرفداران آن‌ها با شیوه‌های گوناگون از قبیل چاپ پوستر، تقویم سال نو، خود را به مردم معرفی می‌کنند، علاوه بر این در قالب تعدادی کتابچه کوچک نیز سعی در معرفی و برنامه نامزد‌های انتخاباتی کرده‌اند و اقلام چاپی آن‌ها در میان هواداران و در تجمعات انتخاباتی توزیع می‌شود. برخی از کاندیداها هم با ارسال نام و نام خانوادگی و کد انتخاباتی به صورت پیامک‌های کوتاه برای شهروندان پیامک کردند.

روزنامه‌های استانی هم تبلیغات خود را به شکل اختصاصی برای داوطلبان با درج تصویر و مطالبی از آن‌ها در تیراژ‌های وسیع منتشر کرده‌اند که در طول ایام تبلیغات رسمی این روزنامه‌ها در حال توزیع در تجمعات و محافل انتخاباتی و ستاد‌های انتخابات نامزدهاست.

همچنین تعدادی از واحد‌های صنفی، مغازه‌ها و خودرو‌های شخصی پوستر‌هایی حاوی تصاویر داوطلبان مورد حمایت خود را به شیشه‌ها نصب کرده‌اند و بنر بزرگ حاوی تصاویر داوطلبان نیز در مقابل ستاد‌های انتخاباتی آن‌ها به همراه چراغانی محل جلب نظر می‌کند.

این روزها، شور و شوقی که در بین داوطلبان و هواداران آن‌ها برای برگزاری یک انتخابات پرشور وجود دارد، بیش از هر چیز جلب نظر می‌کند و بر اساس ویدئو‌های منتشر شده، این شور و شوق در شهرستان‌های لر زبان از جمله ممسنی بیشتر و پررنگ‌تر است.

فعالیت 22 هزار عامل اجرایی در برگزاری انتخابات

لطف‌الله شیبانی با اشاره به آخرین آرایش انتخاباتی در حوزه انتخاباتی شهرستان شیراز گفت: در انتخابات 11 اسفندماه 1402، تعداد 875 شعبه اخذ رأی در سطح حوزه انتخاباتی شیراز و زرقان خواهیم داشت و نقطه‌ای از این دو شهرستان نیست که پیش‌بینی صندوق سیار یا ثابت در آن نشده باشد.

وی با بیان اینکه دو شهرستان شیراز و زرقان در انتخابات مجلس 4 نماینده را راهی مجلس خواهند کرد، افزود: حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با مرکزیت فرمانداری شیراز یک حوزه انتخابیه است. ضمن اینکه فرمانداری شیراز حوزه اصلی انتخابات مجلس خبرگان رهبری است و مابقی فرمانداری‌های استان، حوزه فرعی فرمانداری شیراز محسوب می‌شوند پس تمام تمهیدات برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم به عهده ماست.

فرماندار شیراز در خصوص عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی هر شعبه اخذ رأی گفت: در هر شعبه حدود 10 نفر عوامل اجرایی، 3 نفر عامل نظارتی مربوط به شورای نگهبان و 3 تا 5 نفر هم نیرو‌های امنیتی، چند نفر هم بازرسان فرمانداری و وزارت کشور هستند و به طور کلی در حوزه انتخابی شیراز و زرقان قریب 22 هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات هستند.

شیبانی اظهار کرد: این 22 هزار نفر در 14 مرکز در شهرستان شیراز تقسیم‌بندی شده‌اند که 3 مرکز مربوط به بخش مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون بوده، یک مرکز شهر صدرا و 10 مرکز هم مربوط به خود کلان‌شهر شیراز است که وظیفه اجرا و پشتیبانی انتخابات را به عهده دارند.

فرماندار شیراز همچنین گفت: در جهت فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بحث سلامت انتخابات، سعی کردیم بر اساس هماهنگی و فراخوانی که در دانشگاه‌های شهرستان اعلام کردیم، از دانشجویان هم به عنوان عوامل اجرایی هر صندوق استفاده کنیم، لذا در هر یک از شعبات أخذ رأی با توجه به استقبال عزیزان، یک دانشجو خواهیم داشت.

وی بیان کرد: همچنین بر اساس فراخوان عمومی که دادیم، از کارمندان ادارات در هر صندوق یک نفر حضور دارند و از کسانی هم که خودشان تمایل به حضور سر صندوق‌ها به عنوان عوامل اجرایی داشتند، بهره خواهیم برد.

شیبانی اظهار کرد: علاوه بر این‌ها بر اساس آیین‌نامه قانون انتخابات و بر اساس هماهنگی و فراخوان در 4 ناحیه آموزش و پرورش، سر هر صندوق 5 تا 7 نفر از نیرو‌های فرهنگی نیز به عنوان عامل اجرایی حضور خواهند داشت.

شیبانی در بخش دیگری سخنان خود به تمهیداتی که در خصوص اخذ رأی از تمام اقشار اندیشیده شده است، اشاره کرد و گفت: قریب 6 ماه پیش بر اساس رصد تراکم جمعیتی نقاط شهرستان شیراز و زرقان، نقاطی شناسایی کردیم که ممکن است در دوره‌های گذشته صندوق ثابت یا سیار اخذ رأی در آنجا وجود نداشته است یا اینکه ممکن است شهروندان به هر علتی در روز انتخابات امکان حضور در پای صندوق‌های أخذ رأی را نداشته باشند.

فرماندار شیراز ادامه داد: مراکز آتش‌نشانی، ایستگاه‌های اورژانس، برخی از کارگاه‌ها و کارخانجات در شهرک صنعتی یا منطقه ویژه اقتصادی، مراکز نگهداری سالمندان و... که یا امکان خروج از محل برای حضور در محل أخذ رأی یا اینکه موانع اداری و قانونی وجود دارد شناسایی کردیم و پیش‌بینی صندوق‌های سیار و ثابت را در این مناطق انجام دادیم، لذا می‌توان گفت در دو شهرستان شیراز و زرقان نقطه جمعیتی نداریم که پوشش عملی صندوق ثابت و سیار نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، آموزش نیرو‌های اجرایی هر صندوق را به صورت عملی و کارگاهی انجام دادیم در صورتی که پیش از این به صورت مجازی یا ارائه دفترچه و بروشور و سخنرانی و پاورپوینت به آنان آموزش داده می‌شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار