مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: میدان آزادگان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۴۳ درصد افزایش تولید داشته و یکی از دستاوردهای بزرگ این شرکت در این دولت است.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 06 March 2024

تابناک خوزستان: عبدالله عذاری روز چهارشنبه در نشست با رسانه های استان در محل کارخانه بهره برداری و نمک زدایی غرب کارون اظهار کرد: نفت و گاز اروندان زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران بوده و حوزه جغرافیایی این شرکت غرب رودخانه کارون و از شهرستان بستان، هویزه، سوسنگرد ، دارخوین ، خرمشهر و مینوشهر و اروندکنار را در بر می‌گیرد.

وی افزود: اکنون ۸۶ درصد میادین مشترک در این میدان واقع شده و بزرگترین میدان نفتی ایران آزادگان در غرب کارون و در این شرکت تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید این شرکت بالای ۴۵۰ هزار بشکه نفت در روز است و تولید نفت در میادین غرب کارون در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

عذاری خاطر نشان کرد: میدان‌های مشترک آزادگان، یادآوران ، یاران و سهراب جزو میادین غرب هستند.

وی تصریح کرد: برای میدان‌های سپهر و جفیر برنامه‌ریزی جهت برداشت ۴۵۰ میلیون بشکه در مدت زمان ۲۰ سال انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: اکنون فراورش تمام میادین نفتی به غیر از یادآوران در غرب کارون انجام می‌شود و اهمیت موضوع این است که نفت از چاه برداشت شده به خط لوله منتقل می شود، در کارخانه فرآورش شده و پس از آن صادرات انجام خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۶۵ هزار بشکه نفت در طول روز ظرفیت فرآورش کارخانه نفت و گاز اروندان است که به دست کارکنان توانمند و متخصص این شرکت احداث شده است.

عذاری یادآور شد: از سال ۹۴ تاکنون نزدیک به ۲۲۰ میلیون بشکه نفت در کارخانه نفت و گاز اروندان فرآورش شده است.

وی از جمع آوری گازهای مشعل تا پایان ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: از میدان‌های آزادگان و یادآوران حدود ۱۲۰ میلیون فوت مکعب گاز جمع آوری می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار