مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اقدامات بسیاری در جامعه کار و تولید خراسان شمالی رخ داد که نمود همه آن‌ها در کاهش آمار بیکاری استان نمایان شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 09 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی اسلام‌خواه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ مقدار تسهیلات مشاغل خانگی استان پنج میلیارد تومان بود که برای ۵۲۳ رسته اختصاص یافت؛ اما با پیگیری‌های بسیار، سهم خراسان شمالی در بخش مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ به ۳۵ میلیارد تومان و سال بعد از آن به ۷۷ میلیارد تومان و امسال به بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد: این تسهیلات قرار است برای سال آینده به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد. تاکنون نیز بیش از ۲۰۰۰ طرح از آن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

اسلام‌خواه به پرداخت اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان از این محل پرداخت شده است که اشتغالزایی ۶۷۰ نفر به‌دنبال داشته است و نشان از توجه دولت به عشایر و ساکنان مناطق روستایی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: تاکید بسیاری بر پرداخت معوقات کارگری در استان داشتیم که اقدامات انجام‌شده در این بخش سبب کاهش ۸۰ درصدی معوقات کارگری در استان شد.

وی ادامه داد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان بیش از گذشته فعال شدند و ما توجه زیادی به مشاغل سخت و زیان‌آور و پرونده‌های مربوط به آن داشتیم.

اسلام‌خواه گفت: همه این اقدامات و حمایت‌های دولت و تلاش‌های جامعه کار و تولید سبب کاهش آمار بیکاری در استان شد و شاخصی که در حدود ۱۰ درصد بود، به پنج درصد رسید و برای نخستین‌بار آن را تجربه کردیم.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۰ میزان بیکاری در استان ۹.۷ درصد بود؛ اما تابستان امسال در حالی وارد کانال پنج درصد شد که این میزان در تابستان سال گذشته ۹.۲ درصد بود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار