نکات و موارد متعددی در مورد وضعیت تاجگردون در آینده وجود دارد که بی شک بر عملکرد و به فعلیت رساندن توانایی هایش تاثیر دارد ، اما باید امیدوار بود که تاجگردون همانگونه که با روحانی به "جهنم" رفت اینبار بتواند به گونه‌ای با رئیسی هم به "بهشت" برود!
کد خبر: ۱۱۵۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 11 March 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، انتخابات تمام شد و همانگونه که پیش بینی می‌شد در حوزه انتخابیه، گچساران و باشت غلام رضا تاجگردون با قاطعیت هر چه تمام‌تر به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه معرفی شد. اما واقعیت نمایندگی پس از انتخابات است. در واقع عیار و قدرت تاثیرگذاری یک نماینده از صحن مجلس و پیرامون آن و همچنین نفوذ در دولت مشخص می‌شود.
بر هیچ کس پوشیده نیست که نمایندگی غلامرضا تاجگردون، علاوه بر حوزه انتخابیه گچساران و باشت، برای دیگر مناطق استان حضور موثر و کارنامه موفقی بوده خصوصا در بحث تامین و تخصیص اعتبارات آن هم در دوره‌ای که تحریم‌ها در اوج خود بود و فروش نفت ایران به پایین‌تر سطح رسیده بود!
شاید طلایی‌ترین دوران موفقیت تاجگردون نمایندگی در دوره دوم ریاست جمهوری روحانی بود که توانست با موضع گیری صریح و البته جنجالی خود در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری ، عملا دولت را وامدار خود کند.
برخی بر این عقیده هستند که حمایت‌های صریح تاجگردون از روحانی و حملات شدید وی به رئیسی که در جمله معروف " ما با روحانی به جهنم می‌رویم، اما با شما (رئیسی) به بهشت نه " در دوره "جهنم " روحانی برای وی به شدت گرفت به گونه‌ای که توانست با نفوذ قدرتمندی که در مهمترین ارکان مدیریت کشور یعنی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و همچنین بر دولت داشت، عملا هر چه خواست را سوای وضعیت کشور به دست آورد، اما حالا این سوال مطرح می‌شود که بخش "بهشتی" سخنان تاجگردون در دوره‌ای که رئیسی ریاست جمهوری را بر عهده دارد و مجلس هم در دست منتقدین و مخالفین وی است، سرنوشت تاجگردون چه می‌شود؟
توضیح تاجگردون در خصوص بهشت رئیسی!
تاجگردون درباره سخن معروفش که «با روحانی به‌جهنم می‌رویم، اما با شما (رئیسی) به‌بهشت نه» اینطور توضیح داد:
شخص آقای رئیسی دوباره این موضوع را از من پرسید. یک بار زمانی که می‌خواست رئیس قوه قضائیه شود و یک بار دیگر هم در زمان ریاستش در قوه، به شوخی به من گفت؛ آقای تاجگردون این صحبت چه بود؟ ما که باهم رفیق و آشنا بودیم. زمانی که ایشان رئیس سازمان بازرسی بود، من معاون سازمان برنامه و بودجه بودم و باهم سلام و علیک داشتیم و هنوز داریم. من به ایشان گفتم؛ عزیزی به شهر ما آمد و سخنرانی کرد و گفت؛ ما لشکر حسینی هستیم و این‌ها لشکر یزیدی. ما بهشتی هستیم و آن‌ها جهنمی. من گفتم؛ حسینی که می‌شناسیم، این است. یزیدی که می‌شناسیم این است. بهشتی که خداوند وعده آن را داده این است و جهنمی که خداوند برای عذاب بنده‌هایش پیش‌بینی کرده، این است؛ و گفتم؛ اگر بهشت شما این است و جهنم‌تان این است. اگر حسینی‌تان این است و یزیدتان این است. ما با این به جهنم می‌رویم، اما با شما به بهشت نمی‌رویم.
تاجگردون بهشتی یا جهنمی!
در خصوص سرنوشت تاجگردون در مجلس دوازدهم چند نکته مهم وجود دارد که نمی‌توان این نکات را نادیده گرفت.
- تاجگردون بر عکس عمده نمایندگان استان فاقد موضع گیری‌های تند سیاسی به جز همین مورد جهنم و بهشت روحانی و رئیسی بوده و معمولا با بزرگان حاکمیت روابطی دوستانه داشته و شواهد نشان می‌دهد که وی در ارتباط گیری حتی با منتقدین بسیارموفق است. ضمن اینکه تجربه تلخ رد اعتبارنامه به وی فهماند که در دوران سیاسی خود کمتر مواضع تند و بی پایه و اساس بگیرد و آینده سیاسی خود را خراب نکند.
- نکته امیدوار کننده برای آینده تاجگردون، کینه توز نبودن شخص رئیسی در موضوعات سیاسی است بنابراین احتمال پیدا کردن مسیری برای دسترسی به دولت و استفاده از ظرفیت‌های دولت برای کمک به توسعه حوزه انتخابیه و استان دور از دسترس نیست.
- یکی دیگر از امیدواری‌ها برای تاجگردون، شناختی است که مسئولین ملی از وی دارند و می‌دانند که تاجگردون دارای تخصص و ظرفیت در حوزه برنامه و بودجه است و احتمالا گام برداشتن در مسیر مصالحه به وی کمک خواهد کرد که اعتبار خود را برگردانده و حتی به دولت کمک کند، چون معمولا دولت‌ها در ایران کمتر از متخصصین بهره برده اند و در این زمینه تشنه استفاده از نیروهای زبده و ماهر هستند.
- نکته نگران کننده در مورد تاجگردون، تهدیداتی است که پس از تایید صلاحیت وی از طرف برخی مخالفان سیاسی اش در سطح ملی مطرح شده است که باید امیدوار بود با رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد، وی این بار بتواند این مانع مهم و البته خطرناک را پشت سر بگذارد.
- تاجگردون یک مشکل جدی دیگر هم دارد و آن در استان است چرا که در استان بی شک قدرت در دست استاندار دولت رئیسی و موحد حامی رئیسی است بنابراین اینجا مانند سطح ملی نیست و با توجه به تنش‌های سیاسی که بین حامیان موحد با تاجگردون از یک طرف و سیاسیون اصولگرایی که در انتخابات اخیر فرمانداران این طیف به شدت از رقیب وی حمایت می‌کردند، وجود دارد، احتمالا تاجگردون آن قدرت سابق را نخواهد داشت و مجبور است دست به عصا راه برود.
نکات و موارد متعددی در مورد وضعیت تاجگردون در آینده وجود دارد که بی شک بر عملکرد و به فعلیت رساندن توانایی هایش تاثیر دارد ، اما باید امیدوار بود که تاجگردون همانگونه که با روحانی به "جهنم" رفت اینبار بتواند به گونه‌ای با رئیسی هم به "بهشت" برود!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هر دو همون موقع گفتن تاجگردون در مرکز اصولگراست و در استان اصلاح طلب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار