هئیت رئیسه دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی استان به استقبال از کنگره ملی شهدای استان بر سر مزار شهید هدایت الله طیب حاضر و نسبت به مقام این شهید بزرگوار ادای احترام کردند.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 13 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، زیارت قبر این شهید والامقام در قالب کنگره روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور مسئولان بسیج دانشجویی صورت پذیرفت.

سعید جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مسئول کمیته دانشگاهیان و اساتید کنگره ملی شهدای استان در این آیین گفت: با حضور هیئت رئیسه دانشگاه‌های استان و مراکز آموزش عالی توفیق زیارت قبر شهید طیب را داشتیم و هدف از این حرکت استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وی گفت: نکته بعدی الگوسازی مسلک، منش و جایگاه شهید طیب است، زیرا که درس را در فلوریدا رها کردند و برای مبارزه با استکبار، جهل و نادانی و مبارزه با رژیم بعثی و حمایت از امام بزرگوار و انقلاب و مقتدای جمهوری اسلامی و همچنین دین اسلام به کشورمان برگشت و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

جاودان سیرت بیان کرد: این زیارت بیشتر در راستای الگوسازی جهت راهنمایی جوانان است، زیرا شهید طیب هم تربیتش و هم آموزشش در راستای شناخت عمیق از انقلاب و اسلام بود.

وی گفت: روش و سلوک شهید طیب هم درس است و هم باید تبیین شود که جوانان در این راه، مسیر خود را ادامه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در آینده ۵۰۰ نفر از دانشجویان و دانشگاهیان استان به زیارت قبر شهید طیب مشرف می‌شوند تا از نزدیک با این شخصیت برجسته علمی آشنا شوند.

سعادت صالحی نیا مسئول بسیج دانشجویی استان نیز گفت: امسال سه هزارو ۵۰۰ نفر برای راهیان نور و سه هزارو ۴۰۰ نفر برای راهیان پیشرفت ثبت نام کردند که بیش از دو هزار نفر اعزامی راهیان نور و ۵۰۰ نفر دانشجو برای راهیان پیشرفت داشتیم.

وی گفت:بسیج دانشجویی استان آمادگی لازم برای اعزام ۵۰۰ دانشجو به مزار مطهر شهید طیب را دارد.

دانشجوی شهید هدایت‌اله طیب، ۱۴ مرداد ۱۳۳۳ در روستای موگر از توابع شهرستان لنده به دنیا آمد و در پنجمین روز از فروردین سال ۶۱ در عملیات فتح المبین و منطقه رقابیه به فیض شهادت نائل آمد و در روستای زادگاهش موگر تشییع شد.

آثار منتشر شده درباره سردار شهید طیب، در کتاب‌هایی از جمله «از فلوریدا تا فتح‌المبین» نوشته سید علی موسوی‌نژاد سوق، کتاب «بازگشت از فلوریدا» نوشته محمود جوانبخت و کتاب «از چشم‌ها» نوشته سارا صفالو به تحریر درآمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار