رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تلاش می‌کنیم اعتبارات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی برای انجام پروژه‌ها در استان را ۳ تا ۴ برابر افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 13 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، عباسعلی نوبخت در حاشیه سفر خود به خراسان شمالی و در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: استان خراسان شمالی به لحاظ لجستیک منابع طبیعی با ایده‌آل فاصله دارد، اما سعی می‌کنیم با استفاده از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه و منابع سازمان اعتباراتی را بدین منظور اختصاص دهیم.

وی افزود: خراسان شمالی جزو سه استان پایلوت مدیریت جامع آبخیزداری است که در این خصوص اقدامات مناسبی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم این سازمان در کشور طرح کاشت یک میلیارد درخت است که در این راستا از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان در استان برای احداث ساختمان نیازمند اعتبارات است، گفت: تلاش می‌کنیم تا اعتبارات لازم برای این موضوع را فراهم کنیم؛ البته نباید از اقدامات عمرانی حوضه آبخیزداری نیز غافل شد و تلاش‌ها در این بخش باید شتاب بگیرد.

نوبخت با اشاره به اینکه شاخص‌های منابع طبیعی استان در سطح کشور مطلوب است، افزود:، اما ضرورت دارد که یک برنامه منسجم برای حوزه مرز استان تدوین شود تا پوشش گیاهی آن به حد مطلوب برسد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر ضرورت تبیین مسئولیت همگانی در طرح کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد و گفت: اهمیت این اقدام باید در جلسات مختلف برای همه مدیران تشریح شود چرا که یک تکلیف شرعی محسوب می‌شود و اگر هر ایرانی سه درخت بکارد به این هدف خواهیم رسید.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار