بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 21 October 2015
تهديد در شبکه اجتماعي با اسلحه اسباب بازي 

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم از دستگيري فردي خبر داد که با اسلحه اسباب بازي در شبکه اجتماعي واتس آپ اقدام به تهديد شهروندان مي کرد.

به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ علي موالي  اظهارداشت: در پي شکايت فردي مبني بر اينکه شخص ناشناسي از طريق واتس آپ، عکس خود با را سلاح کمري ارسال و اقدام به تهديد جاني و ايجاد مزاحمت براي شاکي مي کند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پليس فتا استان قم قرار گرفت.

به گفته وي سپس با انجام اقدامات فني و تخصصي از سوي کارشناسان اين پليس نامبرده شناسايي و پس از اخذ دستور از مقام قضايي استان دستگير شد.  

سرهنگ موالي افزود: با دستگيري وي ادله مرتبط با جرم شامل تعدادي ادوات نظامي که تماماً اسباب بازي بود کشف و در نهايت متهم با پرونده تشکيل شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي استان شد.


تزلزل بنیان خانواده‌ها را ‌شا‌هدیم

نماینده مردم قم در مجلس گفت: مدت‌ها پیش در مورد تزلزل بنیان خانواده‌ها هشدارهایی به مسئولان داده شد، اما آنها به سادگی از کنار این موضوع گذشتند و اکنون شاهد هستیم که در استان تهران از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود.

به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر نیز ساز و کارهای حفاظت و سلامت اجتماع در برابر آسیب‌هاست در همین راستا باید امر به معروف و نهی از منکر همیشه در جامعه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی آسیب‌های مختلف بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند خاطرنشان کرد: مدت‌ها پیش در مورد تزلزل بنیان خانواده‌ها هشدارهایی به مسئولان داده شد، اما آنها به سادگی از کنار این موضوع گذشتند و اکنون شاهد هستیم که در استان تهران از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به این معضل اجتماعی چاره‌اندیشی کنند، گفت: انقلاب سبب ایجاد اعتماد و امنیت در جامعه و بین مردم شد، در همین راستا نباید امروزه به گونه‌ای عمل شود که این اعتماد از بین برود.


گزینه‌های احتمالی جامعه‌ مدرسین در مجلس دهم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به احتمال زیاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و از حوزه انتخابیه قم، لیست می دهد و به احتمال فراوان علی لاریجانی و محمدرضا آشتیانی دو گزینه از سه گزینه این لیست انتخاباتی خواهند بود.

به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا آشتیانی، در خصوص تصمیم احتمالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای ارائه لیست در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم، اظهار داشت: بنابر این بود تا جلسه ای راجع به شهر قم داشته باشیم که البته هنوز این جلسه برگزار نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اما قاعدتا ارائه لیست انتخاباتی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه قم، دور از ذهن نیست.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در پاسخ به این سؤال که آیا آقای علی لاریجانی مجددا از قم کاندیدا خواهد شد؟ گفت: آن طور که من شنیدم ایشان باز هم از قم کاندیدا می شوند.

آشتیانی در پاسخ به این سؤال که خود شما نیز مجددا کاندیدای انتخابات مجلس خواهید شد؟ گفت: بله. ان‌شاءالله هستم.

در دوره گذشته و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جامعه مدرسین به جای ارائه لیست سه نفره، لیست دو نفره شامل آقایان علی لاریجانی و محمدرضا آشتیانی را به مردم قم معرفی کرد، چرا که اعضای این تشکل با سابقه حوزوی که در جلسه تصمیم گیری برای بستن آن لیست حاضر بودند، با تقسیم آرای خود به صورت کاملا مساوی میان حجت الاسلام مجتبی ذالنوری و حجت الاسلام علی بنایی، نتوانستند گزینه سوم را برای لیست خود انتخاب کنند.


دعوت علنی مردم به قمه‌زنی در قلب شهر قم

یکی از روحانیونی که سابقه فراوانی در توهین به مقدسات اهل سنت دارد در روزهای اخیر با انتشار اعلامیه‌ها و بروشورهایی در سطح شهر قم مردم را دعوت به قمه‌زنی در مکانی مشخص کرده است.

به نقل از قم فردا، با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بار دیگر جریان موسوم به «شیعه لندنی» فعال‌شده است، این جریان که همواره یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها و اصول اسلامی یعنی وحدت دنیای اسلام را هدف حملات خود قرار می‌دهد، در ایام عزاداری امام حسین (ع) نیز با ترویج قمه‌زنی و اقداماتی نظیر آن موجب وهن و تمسخر مذهب شیعه می‌گردد.

طی روزهای اخیر یکی از روحانیونی که سابقه فراوانی در توهین به مقدسات اهل سنت نیز دارد، اخیراً با تبلیغات و توزیع پوسترهایی در سطح شهر قم، اقداماتی مانند «قمه زدن، تیغ زدن و در میان آتش رفتن» در ایام عاشورای حسینی را یادآور مظلومیت خاندان پیامبر (ص) دانسته و ضمن درج آدرس دفتر خود در این پوسترها، مردم را به این‌گونه عزاداری‌ها در مکان مذکور دعوت نموده است.

 وی که سابقه چندین مرحله بازداشت و محکومیت در دادگاه ویژه روحانیت را دارد، درگذشته نیز کتابی در مورد عقاید اهل سنت نوشته و پس از انتشار غیرقانونی، آن را در مناطق سنی نشین جنوب شرق کشور توزیع نموده بود که با برخورد نهادهای امنیتی مواجه شد.


صبای دایی؛ تیمی باشخصیت اما بی‌دقت

به نقل از همشهری، صبا در دیدار با پرسپولیس تیمی باشخصیت نشان داد، گرچه عقب نشینی این تیم به ویژه در نیمه دوم طبیعی به نظر می‌رسید اما صبا نشان داد در بخش دفاعی تیمی باکیفیت‌تر نسبت به فاز تهاجمی خود است و علی دایی رویکرد اولویت حفظ دروازه به جای گلزنی را در تیم خود جا انداخته است.

صبا با وجود ارائه یک بازی دفاعی در ضد حملات تیمی با برنامه و زهردار نشان داد و در ضربات شروع مجدد نیز بار‌ها دروازه پرسولیس را تهدید کرد که یکی از این ضربات منجر به گلزنی محمد قاضی و حاکم شدن سکوت بر سکوهای ورزشگاه آزادی شد.

شاگردان دایی اما با وجود شخصیت بالای تیمی بار دیگر تیمی بی‌دقت نشان دادند و در شرایطی در دقایق پایانی روی ضربه سر طارمی دروازه خود را باز شده دیدند که پیش از آن حداقل در ۲ موقعیت عالی می‌توانستند به گل برسند و تیر خلاص را  به پرسپولیس شلیک کنند.

موقعیت گل فوق العاده‌ای که عبدالکریم اسلامی به‌سادگی آن را از دست داد همانند هدیه‌ای برای برانکو و تیمش بود و انگیزه پرسپولیس برای حملات بیشتر را حفظ کرد و در ‌‌‌نهایت قانون نانوشته فوتبال اجرا شد و دروازه صبا پس از فرصت سوزی فراوان بازیکنان این تیم گشوده شد.


حامی فتنه‌گران معاون سیاسی امنیتی استاندار قم شد!

به نقل از قم نگار، رهبر معظم انقلاب دردیدار استاندار سابق قم که هشتم دی 1392 در تهران انجام شد، مسئولیت استانداری آن هم در قم را ویژه و خطیر عنوان کردند و فرمودند: فرصت خدمت به مردم شربف قم و مراجع عظام را قدر بدانید.  مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در این دیدار خاطر نشان کردند: مسئولین استانی باید با اتحاد و همدلی در خدمت به مردم،کوشا و استان قم را از هر جهت نمونه کنند. رهبر معظم انقلاب در پایان تاکید کردند که اجازه ندهید سوءاستفاده کنندگان و فتنه گران به استانداری نزدیک شوند. 

 اما گویی این توصیه اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، قائم به فرد بود و استاندار بعدی قم، الزامی در تبعیت از این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نمی‌دید و پس از کش و قوس فراوان، یکی از حامیان شیخ فتنه گر و اصلاح طلب مشهور را به پست حساس معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم برگزید و داوطلب رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان را به عنوان مجری انتخابات قم وارد استانداری قم کرد.

معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم در سال های اخیر اگر هر عیبی داشت، اما این حسن را داشت که شاهد حضور یکی از شخصیت‌های کاملا بومی استان قم بود. حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی قمی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و یک شخصیت کاملا بومی بود که این بومی بودن حتی از نام خانوادگی وی نیز پیداست. 

به گفته پایگاه شیرازه که از پایگاه‌های خبری فعال در استان فارس است، جمالی که یکی از اصلاح طلبان تندرو فارس محسوب می شود، چند بار سعی کرد شانس خود را برای نشستن بر کرسی نمایندگی مجلس هم امتحان کند اما رد صلاحیت شد.

نکته جالبی که درباره جمالی وجود دارد، این که برخی در بدنه وزارت کشور، سعی دارند، در دولت تدبیر و امید به هر قیمتی به او در سطوح بالای استانداری پست بدهند، فرقی نمی کند فارس باشد یا قم و معلوم نیست فردی که در سومین حرم اهل بیت(شیراز) نمی تواند معاون سیاسی امنیتی استانداری باشد، چگونه در دومین حرم اهل بیت(قم) با همه حساسیت ها، می تواند گزینه مناسبی باشد.


حملات سایبری روزانه در قم

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به ضرورت مقابله با حملات سایبری با توجه به شرایط ویژه استان قم,گفت:روزانه ده‌ها بار با حملات سایبری در قم مقابله می‌شود.

به نقل از قم فردا، مهدی متقیان در نشست خبری بابیان اینکه فعالیت‌های سایبری در استان تحت نظر است و در مقابل حملات آماده‌ایم، گفت: با توجه به وجود مراجع عظام تقلید و فعالیت سایت‌ها و شبکه‌های مختلف در استان باید حفاظت سایبری قوی‌تر وجود داشته باشد این در حالی است که به سایت‌های مهم قم روزانه بیش از 10 بار حمله صورت می‌گیرد و با این حملات مقابله می‌شود.

متقیان تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک کار مهندسی و غیرمسلحانه است و مراکز اطلاع‌رسانی مانند صداوسیما نیز باید در منطقه مهم و مناسبی قرار گیرند.

وی ادامه داد: دراین‌بین مدیریت مردم نیز بسیار مهم است زیرا مردم باید از ایجاد شایعات و خرافات جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تمامی نانوایی‌های سطح شهر گازسوز هستند و در مواقع قطع گاز سیستم خدمت‌رسانی از بین می‌رود به دنبال این هستیم که حداقل 10 درصد از نانوایی‌های سطح شهر دوگانه‌سوز شوند.

متقیان با اشاره به اینکه زمستان سختی درراه داریم و باید برای بحران‌های احتمالی آماده‌باشیم، بیان داشت: در کنار برنامه‌ها ابلاغیه‌هایی نیز برای دستگاه‌های مختلف اعلام‌شده است تا اطلاع‌رسانی‌ها نیز انجام‌شده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار